Das Startup

În 2011 a furat titlul Germaniei ca cea mai mare piață Internet după numărul de utilizatori. Astăzi, arată un studiu, Rusia a devenit și cea mai mare populație de pe continent care consumă TV online. 

 

Cu 57% din totalul populației pe Internet ajungi în topurile europene în două cazuri: dacă privești clasamentele de jos în sus sau dacă ești Rusia. Cei 57% înseamnă în cazul acestei țări 66 de milioane de oameni, mai mult  decât orice altă țară europeană. Mai mult, un studiu recent (.pdf) realizat în colaborare cu ComScore arată că aproape 60 de milioane dintre ei folosesc internetul pentru a privi la conținut video ceea ce face din Rusia cea mai mare populație europeană care consumă video online.

Și investitorii nu aveau cum să stea să se uite la această situație. Din 2007 până acum au investit 200 de milioane de dolari pe piața de video online rusească. Cu Hulu și Netflix încă la distanță, există un grup de companii locale ce oferă conținut video licențiat într-o piață în care pirateria e extrem de larg răspândită.În medie un utilizator privește 17 ore pe săptămână la filmele difuzate pe platforme cu nume ca Tvigle, Videomore, Molodejj, Zoomby, IVI, Megogo și Tvzavr. Cea mai mare parte a contentului este difuzată gratuit și conține publicitate. Doar în 2012 bugete media în valoare de 52 de milioane de dolari au ajuns pe aceste platforme și chiar dacă e o creștere de 120% față de anul trecut, investitorii spun că în continuare se poate și mai bine. Și, o ultimă cifră. Anul acesta Rusia a ajuns a treia piață din toată lumea după vânzările de televizoare smart.

 

Analist independent şi colaborator permanent TechCrunch și Das Cloud, Natasha Starkell s-a specializat pe segmentul start-up-urilor din Estul Europei. Este născută în Rusia, dar locuiește în Germania, unde conduce GoalEurope, firma sa de consultanță. Pe Twitter o poți urmări la [email protected]

 

 

 

Alte articole