Interviu: Cristi Badea, Mavenhut

Cristi Badea este expert în jocurile online şi antreprenor cu peste 5 ani de experienţă în jocurile sociale. De-a lungul timpului a gândit şi publicat zeci de jocuri pe Facebook care au avut mai mult de 15 milioane de utilizatori în întreaga lume.

Cristi Badea, Mavenhut

Acum Cristi este omul din spatele mecanicii Solitaire Arena, persoana care manâncă cifre la micul dejun pentru a crea cele mai bune jocuri pentru Mavenhut, companie al cărei co-fondator este.

Rezultatele Mavenhut vorbesc de la sine: au participat la Startup Bootcamp Dublin atunci când proiectul era încă în faşă, au obţinut o finanţare de 500.000 EUR de la SOS Ventures, au primit unele dintre cele mai importante premii ale industriei, iar astăzi Solitaire Arena, primul lor produs, este în top 100 aplicaţii profitabile pe Facebook. DAS Cloud a stat de vorbă cu Cristi Badea pentru a afla care a fost mecanica jocului făcut până acum de Mavenhut.

 

 

DAS Cloud: Cine sunt oamenii din spatele Mavenhut? Ce făceaţi înainte de a începe acest proiect?

Cristi Badea: Am pus bazele Mavenhut în 2012 alături de Elvis Apostol şi Bobby Voicu. Elvis este omul tehnic, Bobby se ocupă de marketing şi mobile, iar eu sunt pe partea de creaţie. Înainte de Mavenhut am mai avut un studio de jocuri împreună cu Elvis, iar primul nostru client a fost Bobby.

 

DAS Cloud: Short elevator pitch! Spune-ne în maxim 2 propoziţii ce este Mavenut!

C.B.: Mavenhut dezvoltă jocuri casual! Totul este dezvoltat intern (inclusiv partea de publishing), iar primul nostru joc, Solitaire Arena, este în top 100 pe Facebook (ca venituri şi număr de utilizatori).

 

DAS Cloud: Cine sunt utilizatorii jocurilor Mavenhut? Care este profilul lor?

C.B.: Majoritatea jucătorilor sunt din SUA, iar femeile reprezintă trei pătrimi din audienţa noastră.

 

DAS Cloud: De unde v-a venit ideea Mavenhut şi care au fost etapele în dezvoltarea produselor?

C.B.: Am pornit MavenHut la un accelerator de business în Dublin, Irlanda. Am vrut să dezvoltăm un joc simplu, uşor de înţeles, şi care se adresează unei audienţe cât mai mari. Nu mai voiam să facem greşeala din încercările trecute unde resursele erau limitate, însă voiam să dezvoltăm jocuri foarte complexe (şi cash-hungry).

 

DAS Cloud: Ce vă diferenţiază de competiţie?

C.B. Ca joc, probabil interacţiunea socială. Spre exemplu, Solitaire Arena este primul joc de Solitaire pe care poţi să-l joci la dublu. Ca strategie, suntem agresivi când vine vorba de penetrarea pieţei.

 

DAS Cloud: Care este modelul vostru de monetizare?

C.B.: Toate jocurile noastre sunt gratuite, dar peste 15% din jucătorii care vizitează zilnic jocul au cumpărat măcar o dată un bun virtual. Vindem Magie, aşa se numeşte bunul virtual pe care poţi să-l foloseşti spre exemplu în Solitaire Arena.

 

DAS Cloud: Care este cifra voastră de afaceri şi câţi utilizatori aveţi în prezent?

C.B.: În total numărul celor care şi-au instalat un joc din portofoliul nostru a trecut de 5 milioane în mai puţin de un an. Evident am trecut de break even, iar creşterea este constantă (ca număr de jucători, marje de profit, etc).

 

DAS Cloud: Aţi avut o creştere spectaculoasă: aţi luat majoritatea premiilor din indutrie, aţi ridicat finanţare de 500k şi în prezent sunteţi creatorii unuia dintre cele mai apreciate jocuri pe Facebook. Care e principalul vostru atribut?

C.B. Viteza! Ne mişcăm foarte repede în comparaţie cu alte studiouri de mărimea noastră care sunt la început. Avem un proces tehnic foarte bine pus la punct, urcăm cod zilnic şi, dacă ceva se strică (şi se întâmplă aproape întotdeauna), reparăm la fel de repede. Acest lucru este posibil deoarece lucrăm în echipe mici, două – trei persoane pe fiecare proiect.

 

DAS Cloud: Care este cea mai mare realizare a voastră de până acum? Dar cel mai mare eşec?

C.B.: Din fericire pentru noi suntem în continuare în creştere, astfel încât în fiecare săptămână mai bifăm câte o realizare. La început, cea mai mare realizare este că azi ai numere mai bune decât ieri. Când acest lucru nu se mai aplică şi produsul a ajuns deja la maturitate, începi să resimţi eşecurile.

 

 

DAS Cloud: Care a fost cel mai dificil moment din viaţa Mavenhut şi cum l-aţi depăşit?

C.B. Probabil vara lui 2012. Tocmai terminasem programul din Dublin, ne-am întors în ţară, iar economiile noastre erau pe sfârşite. Jocul creştea în continuare, însă nu genera suficiente venituri. Eram cam întinşi la maxim, dar din septembrie lucrurile s-au schimbat, veniturile au crescut, iar în noiembrie am încheiat şi prima rundă de finanţare.

 

DAS Cloud: Anul trecut aţi fost selectaţi printre cele mai bune 32 de echipe din regiune şi aţi participat la How to Web Startup Spotlight, cea mai importantă competiţie şi program de orientare pentru start-up-uri din Europa de Sud-Est. Ce a însemnat pentru voi experienţa Startup Spotlight?

C.B.: Startup Spotlight a fost o modalitate foarte bună de a ne exersa prezentarea în faţa unei audienţe formate exact din oamenii pe care îi căutăm: investitori, potenţiali parteneri, potenţiali angajaţi. Am şi câştigat, de altfel, premiul pentru cel mai bun pitch din competiţie. În plus, am învăţat mult din feedback-ul oferit de ceilalţi participanţi şi de mentorii prezenţi, feedback la obiect şi prezentat de oameni care fie treceau printr-o experienţă asemănătoare, fie au trecut deja prin aşa ceva.

 

DAS Cloud: Aţi găsit peştişorul auriu. Care sunt cele 3 dorinţe?

C.B.: O să folosesc una singură şi îmi păstrez două pentru mai târziu, iar dorinţa este simplă: creştere pe toate planurile în business-ul actual.Suntem la început, lucrurile au mers peste aşteptări până acum, dar partea cea mai grea nici măcar nu a început.

 

 

 

Acest material face parte din campania „Let’s grow together” a How to Web, cel mai important eveniment dedicat tehnologiei şi antreprenoriatului din Europa de Sud-Est. How to Web 2013 are loc pe 20 şi 21 noiembrie în Bucureşti. În cadrul conferinţei va avea loc şi Startup Spotlight, competiţie şi program de orientare adresat celor mai performante start-up-uri din regiune.

 

650x90-Static

Alte articole