Sunetul Muzicii

Când credeam că le-am auzit pe toate, Universal Music Group anunţă High Fidelity Pure Audio.

Nirvana - In Utero

Mozart e mort, Hendrix e mort şi el, şi nici vânzările de muzică pe suport fizic nu o duc prea bine. Chiar dacă mulţi le cântă de ceva vreme prohodul, cei de la Universal Music pregătesc un format nou pentru audiofili şi nostalgicii albumelor alese din vrafuri de discuri – Fidelity Pure Audio (minimum 24-bit, 96kHz), o gamă de albume clasice pe discuri Blu-ray, în format pur, la cea mai bună calitate şi fără nici un fel de compresie.

 

Acestea vor putea fi ascultate pe orice player Blu-ray, pe computere compatibile, dar şi pe PlayStation 3, PS4 şi Xbox One, şi vor veni însoţite de un cod de download a unor versiuni MP3 pentru fiecare cântec, astfel că nu mai trebuie să-ţi baţi capul cu găsirea unor metode de rip pentru a le putea asculta şi pe iPod.

 

Noile discuri vor ajunge pe rafturile magazinelor din 21 octombrie, cu o primă serie de 27 de creaţii-piatră-de-hotar ale unor simboluri ale culturii pop-rock precum Amy Winehouse, Bob Marley, Nirvana, Queen, The Rolling Stones şi Stevie Wonder, dar şi ale unor compozitori clasici sau artişti de jazz, de la John Coltrane şi Oscar Peterson la Jonas Kaufman şi Rolando Villazón. Preţul anunţat de vânzare: între 16 şi 24 de dolari.

 

“Suntem foarte încântaţi de potenţialul pe care îl are High Fidelity Pure Audio, un format care le dă iubitorilor de muzică posibilitatea să experimenteze munca unui artist într-un mod în care nu a mai fost posibil până acum. Abia când ai ascultat muzică în HFPA poţi să simţi pe deplin bogăţia şi profuzimea viziunii unui muzician”, spune Olivier Robert-Murphy, şeful diviziei New Business a Universal Music Group.

 

Lăsând la o parte subiectivismul şi doza masiv-inerentă de marketing a acestei declaraţii, va reuşi însă noul format să trezească interesul cumpărătorilor? Să ne amintim de SuperAudio CD & DVD Audio, lansate şi ele cu mare pompă la începutul anilor 2000 şi clamate drept standardele viitorului în materie de calitate audio, dar care şi-au ratat lamentabil intrarea în mainstream.

 

Dacă e să ne uităm la cifre, răspunsul cel mai la-ndemână ar fi că e puţin probabil. Numai că nu trebuie subestimată nici puterea Părţii Întunecate a Forţei, nici cea a pieţelor de nişă. În primele şase luni ale lui 2013, arată cele mai recente dete Nielsen, vânzările globale de muzică au scăzut cu 4,6% faţă de intervalul ianuarie – iunie 2012. Defalcat, vânzările de LP-uri digitale au crescut cu 6,3%, cele de piese individuale au scăzut cu 2,3%, cele de CD-uri au căzut cu 14,2%, în vreme ce, atenţie, cele ale vinilurilor au crescut cu 33,5%.

 

Şi pentru că tot am vorbit despre viniluri, iată cele mai bine 10 vândute titluri ale anului:

Sursa: Nielsen
Alte articole