Hello, Gear!?

OK, Samsung Galaxy Gear s-ar putea să nu fie cel mai grozav gadget al momentului, dar noile reclame video sunt meseriaşe. Şi inspirate de Apple, cârcotesc unii. 

Samsung Galaxy Gear

“- The Americans must be holding Terrance and Phillip in one of those bunkers. We will split up here.

– Let’s synchronize watches!

– We don’t have watches!

– You don’t have watches?

– Dude, you didn’t say anything about watches”.

 

Cât timp au existat misiuni de salvare şi spioni fictivi, au existat şi ceasuri şi schimburi de replici şoptite în ele. Hmm, să facem totuşi abstracţie de lipsa de sincronizare din South Park. Samsung aduce acum un omagiu spionilor şi călătorilor spaţiali din toate lumile cunoscute ale cinematografiei prin două noi reclame la Galaxy Gear, ceasul inteligent lansat la sfârşitul lunii trecute şi primit cu recenzii nu dintre cele mai bune.

 

Prin anii ’40, marele Dick Tracy uimea lumea de dincolo de paginile revistelor de benzi desenate cu al său comunicator ascuns în ceasul de mână. De atunci, Jetsonii, Mighty Morphin Power Rangers, Michael Knight, Johnny Sokko, Inspectorul Gadget, Căpitanul Kirk sau chiar sângerosul Yautja, războinicul invizibil cunoscut via guvernatorul Schwarzenegger drept Predator, sunt doar câţiva dintre cei care şi-au folosit dispozitivele de la încheietură în momentele de pericol iminent.

 

Acum, spun cei de la Samsung, ceasul inteligent nu mai este accesoriul de neatins al unei elite de neatins. E real şi e „the next big thing”. Cel puţin asta e ideea campaniei.

 

Descris de analişti drept butucănos, lent şi prea puţin intuitiv, Samsung Gear s-a scufundat în valurile făcute în jurul său în perioada pre-lansare. Iar coreenii sunt deja la a treia recidivă smartwatch. În 1999 şi apoi în 2009 mai încercaseră marea cu sarea, dar reacţia consumatorilor la SPH-WP10 (mai degrabă un telefon mobil ataşat de o curea de ceas) şi S9110 Watch Phone (în esenţă aceeaşi Mărie sub o altfel de pălărie digitală) a fost inexistentă – şi se poate citi ca un eufemism pentru indiferenţă maximă.

SPH-WP10 vs S9110

 

Marea promisiune a versiunii 2013 este cea a unui “dispozitiv de companie care ne va ţine în permanenţă conectaţi”, aşa cum l-a descris Lee Young-hee, şeful marketingului Samsung. Galaxy Gear permite, printre altele, apeluri şi mesaje telefonice de la încheietură a la Dick Tracy, conectare via Bluetooth la Galaxy Note 3 şi Galaxy Note 10.1, cu un suport ulterior anunţat de Samsung şi pentru alte dispozitive ale sale, cum ar fi S3, S4 sau Note 2.

 

Acum, e greu de spus dacă a fost ceasul rău al grabei de a lua faţa iWatch-ului Apple sau doar limitările tehnologiei actuale, dar Galaxy Gear e perceput mai degrabă ca un produs limitat, cu o interfaţă lentă şi confuză, şi nu drept o noutate bestială care să-şi justifice prin statutul său preţul de 300 de dolari.

 

A recunoscut-o chiar Lee Young-hee, într-un interviu pentru The Korea Times: “Am realizat că îi lipseşte ceva special (lui Gear – n.n). Cu o investiţie suplimentară în interfaţă şi experienţa de utilizare, aparatele noastre vor fi mai bune în termeni de satisfacţie a consumatorului”.

 

O declaraţie care pare să confirme scenariul deja existent conform căruia Gear ar fi doar un test de piaţă menit să determine reacţia consumatorilor şi că o versiune mult îmbunătăţită ar urma să fie anunţată anul viitor, fie la Consumer Electronics Show (CES), fie la Mobile World Congress (MWC).

 

Ben Wood, analist principal la CCS Insight, estimează că Samsung ar putea vinde un milion de unităţi Gear, dar adaugă că, raportat la un segment smartphone care a livrat anul acesta peste un miliard de telefoane, “e o picătură într-un ocean”.

 

“Are potenţial şi face unele lucruri ca la carte, dar incapacitatea sa de a performa funcţii cu adevărat inteligente arată că e încă departe de aşteptări”, scriu despre Gear cei de la cnet.com. “Îmi doresc să fi fost cel puţin pe jumătate la fel de bun ca şi campania sa de marketing”, completează indirect şi Devindra Hardawar de la VentureBeat. O părere împărtăşită şi de Brad Reed de la BGR care scrie că „reclamele la Galaxy Gear sunt mai grozave decât ceasul în sine” sau de Steve Kovach de la Business Insider în opinia căruia “Galaxy Gear a primit recenzii nefavorabile, dar reclamele sunt o reuşită”.

 

Numai că au apărut şi unele voci – obamapacman.com e prima dintre ele –  care spun că noile clipuri Samsung s-ar fi inspirat dintr-o reclamă mai veche a Apple la primul iPhone…

 

… dar şi dintr-un promo la noul 5c

 

Seamănă? (Dar şi răsare?)

Alte articole