Das Startup

Dacă e marţi, nu mai e Belgia, ci Europa de Est. Cel puţin atunci când este vorba despre businessuri online. Săptămâna aceasta se învârte în jurul banilor şi  animalelor de companie. 

Petcube demo

(Re)cunoscuţi până acum din postura de accelerator de afaceri, bulgarii de la LAUNCHub au trecut printr-un proces de rebranding în urma căruia au renăscut în formula unui fond de investiţii de risc. Asta cu toate că vor continua să-şi desfăşoare activitatea după un algoritm  mai apropiat de cel al incubatoarelor de startup-uri, cum ar fi selecţia potenţialelor investiţii în urma unui proces de selecţie de aplicaţii.

200.000 de euro – finanţarea maximă asigurată de LAUNCHub

 

Acestea fiind spuse, dacă aveţi un startup şi căutaţi o sursă de finanţare, înscrierile pentru viitoare rundă de investiţii LAUNCHub pot fi făcute până în data de 3 noiembrie. La fel ca şi până acum, faza finală de selecţie va include o sesiune de patru zile la Sofia, unde echipele intrate pe o listă scurtă vor fi invitate pentru a-şi vinde cât mai bine ideile.

 

În mod normal, LAUNCHub oferă fonduri de până la 200.000 de euro, cu posibilitatea unei runde suplimentare cu aceeaşi limită, asigurând şi un program de mentorat care va începe în februarie 2014. Lansat anul trecut, LAUNCHub a investit până acum aproximativ două milioane de  euro în 25 de companii din cinci ţări din Sud Estul Europei.

 

La mijlocul anului trecut, European Investment Fund (EIF), brațul de investiții al Băncii Centrale Europene, aloca Bulgariei 21 de milioane de euro pentru finanțarea a două inițiative de sprijinire a startup-urilor internet aflate în stadiul de idee viabilă. Primul proiect, Eleven.bg, a primit 12 milioane de euro, bani dedicaţi startup-urilor internet din Sud Estul Europei – până la 50.000 de euro/proiect pentru construirea produsului în 6 luni, perioadă în care beneficiază de ajutorul mai multor mentori, cu posibilitatea  de a primi alţi 150.000 de euro după validarea conceptului.

 

Restul de nouă milioane de euro au ajuns la LAUNCHub, acceleratorul concentrat pe idei disruptive în special din e-commerce, digital media și mobile.

 

Şi animalele de companie se distrează cu ajutorul gadgeturilor de ultimă oră, nu-i aşa? Se întâmplă mai ales în Ucraina, unde cei de la Petcube au dezvoltat  un dispozitiv cu ajutorul căruia utilizatorii sunt în contact permanent şi se pot distra de la mare distanţă cu prietenii lor blănoşi lăsaţi singuri acasă.

 

Că ideea are potenţial o demonstrează cei peste 100.000 de dolari strânşi în mai puţin de o săptămână într-o campanie iniţiată pe Kickstarter.

 

După ce vecinii i s-au plâns de mai multe ori de zgomotul făcut de câinele său lăsat nesupravegheat, cofondatorul Alex Neskin a decis că e timpul să găsească o soluţie. Iniţial s-a gîndit doar la un dispozitiv pentru uz proriu, dar în scurt timp a recunoscut în problema sa o oportunitate de afaceri şi aşa s-a născut Petcube. Aflat în faza pre-producţie, dispozitivul ucrainienilor a atras încă din stadiul de prototip atenţia investitorilor, graţie unor materiale de presă ale NBC News, Wired UK sau CNET.

 

După cum sugerează şi numele său, Petcube este un cub cu dimensiuni cu puţin peste 10X10X10 cm, în care sunt încorporate un laser, o cameră foto şi un difuzor. Şi pentru că tot sunt omniprezente, echipa Petcube lucrează şi la integrarea unor componente social media în serviciul lor, inclusiv o reţea pentru proprietarii de animale, prin intermediul căruia utilizatorii vor putea face şi sharing virtual de dispozitive.

 

CEO-ul Yaroslav Azhnyuk spune că a primit până acum câteva mii de precomenzi, care vor fi onorate în momentul în care vor fi puse la punct toate detaliile legate de producţie şi distribuţie, în funcţie de acestea urmând să se stabilească şi preţul final. Proiectul a fost realizat integral prin forţe proprii, cu o investiţie iniţială de aproximativ 30.000 de dolari.

 

Primele livrări către clienţi ar urma să fie făcute în mai 2014.

Virtual Call Center

 

500.000 de euro – e valoarea investiţiei atrase de maghiarii de la Virtual Call Center, dezvoltatorul unui soluţii software cloud-based care permite operarea unui call-center fără vreo altă investiţie în infrastructura tehnică. Banii au venit de la DBH Group, un parteneriat între guvernele din Olanda şi Ungaria, încheiat cu scopul de a ajuta startup-urile tinere din Centrul şi Estul Europei să se extindă la nivel internaţional.

 

Fondat de Szabolcs Toth şi Tamas Jalsovszky în 1999 şi cunoscut pe atunci sub numele de NDG,  Virtual Call Center a început să dezvolte tehnologie VoIP încă din 2003, pentru ca din 2010 să se concentreze pe software cloud-based şi a serviciilor telecom aferente. Soluţia propusă de ei include acoperă toate nevoile unei companii care vrea să-şi deschidă un call center, de la gestionare/efectuare apeluri şi completare chestionare, la management de proiect, gestionarea bazei de date şi a scripturilor, precum şi gestionarea calităţii.

 

Virtual Call Center a avut anul trecut venituri de 1,1 milioane de euro, raportând un profit de 100.000 de euro.

 

Analist independent şi colaborator permanent TechCrunch și Das Cloud, Natasha Starkell s-a specializat pe segmentul start-up-urilor din Estul Europei. Este născută în Rusia, dar locuiește în Germania, unde conduce GoalEurope, firma sa de consultanță. Pe Twitter o poți urmări la  @natashastarkell.

 

Alte articole