i(Windows)Phone

Microsoft pregăteşte un program buyback pentru iPhone-uri. Nu, calculatorul vostru nu se va reseta în următoarele secunde.

Toamna lui 2010, angajaţii Microsoft îngropau concurenţa cu o paradă simbolică organizată în campusul din Redmond

Microsoft te vrea, nu neapărat tuns, ci mai degrabă client. Iar cum totul are un preţ, începând de vineri, scrie Forbes citând o sursă anonimă din interiorul companiei, retailerii Microsoft din Statele Unite şi Canada vor (răs)cumpăra cu bonuri in-house în valoare de cel puţin 200 de dolari iPhone-uri 4s şi 5 de la cei dispuşi să treacă de partea Windows Phone a Forţei.

 

Logica acestei mişcări, pe care unii comentatori s-au grăbit să o califice deja drept disperată, e evidentă: Redmondienii speră să atragă noi utilizatori, după modelul deja experimentat al schimburilor plătite iPad/Surface. Au trecut aproape două săptămâni de când Microsoft a anunţat că oferă bonuri valorice de cel puţin 200 de dolari pentru iPad-uri 2, 3 şi 4, bonuri care pot fi folosite la cumpărarea de tablete Surface RT (349 de dolari) sau Surface Pro (799 de dolari).

 

Oferta este valabilă până în 27 octombrie, exclusiv offline. În paralel, Microsoft derulează şi în online o campanie similară corporate, oferind până la 350 de dolari pentru “iPad, iPhone or other device”.

 

În trimestrul II al anului, vânzările globale de tablete au ajuns la 51,7 milioane de unităţi, în creştere cu 43% faţă de intervalul aprilie – iunie 2012, când s-au livrat 36,1 milioane de unităţi. Raportat la cele trei mari sisteme de operare, aceasta a însemnat o cotă de piaţă de 67% pentru Android, 28,3% pentru Apple şi 4,5% pentru Windows, conform Strategy Analytics. Iar până la sfârşitul anului, estimează cei de la IDC, s-ar putea ajunge la un total de 227 de milioane de unităţi vândute, ceea ce ar face din 2013 primul an în care livrările de tablete le-ar depăşi pe cele de notebook-uri, anticipate la 180 de milioane de unităţi.

 

Că tabletele Surface nu au fost primite cu braţele larg deschise de piaţă nu mai e un secret pentru nimeni. “Motivul pentru care acestea nu au o creştere accelerată e foarte simplu: există o tehnologie mai bună”, spunea la un moment dat Marc Benioff, CEO al Salesforce.com şi critic cunoscut al Microsoft. Mai puţin subiective, cifrele de vânzări sunt cea mai bună măsură a reacţiei cumpărătorilor – în primele opt luni de la lansare, Surface RT şi Surface Pro au adus 853 de milioane de dolari, în condiţiile în care numai campania de marketing la Surface şi Windows 8 a înghiţit 898 de milioane de dolari.

 

Piatra de moară de la piciorul Surface RT, spun mulţi, e chiar sistemul său de operare. Şi nu e doar părerea observatorilor. Într-un interviu de la sfârşitul lunii iulie, Jonney Shih, preşedintele Asus, recunoştea că performanţele financiare ale VivoTab RT “nu au fost foarte promiţătoare”, adăugând că, pe viitor, compania se va concentra pe produse Windows 8 cu chipset Intel. Tot la mijlocul acestui an, Lenovo a retras de la vânzarea online Yoga 11, hibridul său laptop-tabletă Windows RT. Hewlett-Packard, Acer şi Toshiba şi-au amânat sau anulat, la rândul lor, planurile de lansare/dezvoltare de tablete RT. “Windows RT nu va fi influent”, spunea în luna iunie preşedintele Acer, J. T. Wang, pentru “The Wall Street Journal”.

 

În trimestrul II al anului, vânzările de tablete Windows – Windows 8 şi RT – au ajuns la două milioane de unităţi, faţă de 1,8 milioane de unităţi în primele trei luni ale anului. Numai că din cele două milioane de tablete livrate, gama Surface a însemnat doar 300.000 de unităţi, IDC estimând la 2,1 milioane de unităţi vânzările totale de tablete Surface în cele opt luni trecute de la lansarea gamei. Pentru comparaţie, Apple a vândut 57 de milioane de iPad-uri în intervalul octombrie 2012 – iunie 2013.

 

Pe teritoriul telefoniei mobile, Windows Phone e acum al treilea mare ecosistem al planetei, cu o cotă de 3,7%, după ce a depăşit la finele trimestrului II un BlackBerry îngenuncheat de probleme şi aflat pe punctul de a fi cumpărat cu 4,7 miliarde de dolari de Fairfax Financial Holdings. Chiar şi aşa, rămâne la distanţă uriaşă de Android şi cele 79,3 procente ale sale şi e încă departe de iOS şi al său 13.2%. Pentru o mai bună imagine, în trimestrul III al lui 2012 cifrele arătau astfel: Android – 69,1%, iOS 16,6%, BlackBerry – 4,9% şi Windows Phone – 3,1%.

 

În goana sa după piaţă, Microsoft a cumpărat, la propriu, Nokia. Acum se pregăteşte să investească şi în iPhone-uri. Vremurile în care Redmondienii credeau că au zombificat concurenţa sunt de mult duse.

Alte articole