Revenge of the Pigth

“Yes. A Jedi strength flow from the Force, but beware of the Pork Side!” – Obird-Wan Kenobi 

Angry Wars

Avertismentul de început e cât se poate de serios: Rovio a scos pe piaţă cel mai nou titlu al seriei Angry Birds, o continuare a ediţiei Star Wars. Angry Birds Star Wars 2 a fost lansat concomitent cu noul iOS7 şi este valabil pentru iPad, iPhone, Windows Phone 8, Android şi Amazon Kindle Fire. Poate fi cumpărat pentru 89 de eurocenţi din App Store şi la preţuri apropiate pentru restul versiunilor.

 

Forţa este puternică în noul episod, iar cavalerii Jedi renegaţi pot trece de partea a ceea ce Rovio numeşte Pork Side, Partea Întunecată a Forţei din Star Wars-ul original. Odată atraşi pe calea mâniei şi a drumului spre suferinţă, jucătorii capătă controlul unor porci ce reproduc mai multe personaje negative ale francizei, inclusiv un Împărat care aruncă fulgere sau un Boba Fett ce trage cu rachete.

 

“Angry Birds Star Wars II combină într-un mod unic diversitatea lumilor Angry Birds şi Star Wars, cu personaje preferate de fani, indiferent de care parte a Forţei s-ar afla ei. De data aceasta am dus jocul la un cu totul alt nivel, oferind fanilor noştri posibilitatea de a controla atât porcii, cât şi păsările. Am investit mult în longevitatea seriei şi avem deja pregătite nişte update-uri grozave pentru lunile următoare”, spune Jami Laes, Rovio EVP Entertainment.

 

Puse cap la cap, există câte 40 de niveluri pentru fiecare parte a Forţei şi peste 30 de personaje din Episoadele I, II şi III, de la Yoda la tânărul Anakin Skywalker sau Darth Maul, iar acestea pot fi activate pe parcursul jocului în două moduri:

fie prin cumpărarea cu monedele de aur in-game, monede ce pot fi câştigate prin îndeplinirea unor misiuni

fie prin cumpărarea din magazinele de jucării a Angry Birds Star Wars telepods, 30 de figurine fizice de cauciuc produse de Hasbro, reprezentând diferite personaje din universul Star Wars; acestea pot fi achiziţionate în pachete de la două la şase personaje sau ca parte a unui set mai mare Angry Birds Star Wars; fiecare figurină are un cod QR, iar odată scanat cu ajutorul camerei dintr-o funcţie a Angry Birds Star Wars II, replica digitală a personajului pe care îl reprezintă este teleportată în joc.

 

“În premieră absolută, noile noastre personaje vor apărea nu doar în update-urile viitoare ale jocului, dar şi pe rafturile magazinelor, graţie parteneriatului nostru cu Hasbro”, a mai spus Laes.

 

Creaţie a finlandezilor de la Rovio Entertainment, franciza Angry Birds şi-a făcut intrarea pe piaţa jocurilor mobile în decembrie 2009, cu o versiune dedicată iOS. Până în octombrie 2010 avea să ajungă la peste 42 de milioane de descărcări, cu 12 milioane de download-uri plătite.

 

Trei ani mai târziu, se estimează că totalul descărcărilor francizei – extinsă între timp şi la Android, Symbian şi Windows Phone – ar fi ajuns la două miliarde. Potrivit ultimelor cifre oficiale Rovio, făcute publice în aprilie 2013, Angry Birds a generat anul trecut venituri de 195 de milioane de dolari, în creştere cu 101% faţă de 2011, cu un profit net de 71 de milioane de dolari, la o bază de 263 de milioane de useri activi în decembrie 2013.

Sursa Foto Gizmodo

 

De remarcat că 45% din veniturile de anul trecut ale companiei au avut ca sursă produse de consum, faţă de cele 30 de procente din 2011, pentru 2013 estimându-se o proporţie a veniturilor de 50/50%. Şi dacă nu ştiaţi, îmbuteliatorul finlandez Olvi a lansat o gamă de băuturi răcoritoare Angry Birds, un succes instant ce a dus la o creştere de 85% a vânzărilor companiei, precum şi a exporturilor, de la 3% la 20%, în special către Spania, Norvegia şi Marea Britanie.

 

May the Force be with you!

Alte articole