KitKat 4.4

Have a break, Have an Android.

Sursa Foto: idownloadblog.com

După ce ne-a delectat cu deserturi precum Cupcake, Donut, Eclair, Froyo, Gingerbread, Honeycomb, Ice Cream Sandwich şi Jelly Bean, Google ne ispiteşte cu o porţie de ciocolată şi îşi numeşte cea mai nouă versiune a sistemului de operare Android, KitKat.

 

O decizie fără-ndoială surprinzătoare, în care unii comentatori s-au grăbit deja să vadă o lovitură de marketing pentru producătorul  elveţian Nestle, deţinătorul brandului KitKat. Totuşi, oficialii Google au declarat pentru BBC că ei au venit cu ideea şi că înţelegerea cu Nestle nu are nici un fel de implicaţii financiare. Surpriza rămâne însă surpriză, chiar şi aşa, mai ales că majoritatea analiştilor se aşteptau ca numele viitoarei versiuni a Android să fie  Key Lime Pie.

 

Încă din 2009, Google şi partenerii săi din Open Handset Alliance au botezat în progresie alfabetică fiecare nouă versiune de Android cu numele unui desert. Varianta Key Lime Pie apărea chiar în documentele de uz intern ale companiei sub formula de cod KLP, numai că, spune acum  John Lagerling, director al Android global partnerships, “am realizat că prea puţină lume îi cunoaşte gustul”.

 

“Printre gustările pe care le aveam la birou pentru nopţile lungi de coding erau de fiecare dată şi batoane KitKat. Aşa că cineva a spus la un moment dat: De ce să nu îi spunem KitKat?. Nu ştiam atunci nici măcar ce companie deţine brandul şi ne gândeam că ar putea fi o alegere dificilă. Dar ne-am spus, “De ce să nu încercăm?”, şi i-am contactat pe cei de la Nestle”.

 

“Cinstit vorbind, ne-am decis în decurs de o oră să o facem”, povesteşte şi Patrice Bula, şeful Marketingului Nestle.

 

Pentru a marca evenimentul, peste 50 de milioane de batoane de KitKat special branduite vor fi disponibile în 19 ţări, iar o ediţie specială limitată de roboţi Android construiţi din ciocolată vor fi oferiţi ca premii speciale în pieţele selectate. În plus, cumpărătorii ciocolatei Android KitKat vor putea câştiga diferite premii pe android.com/kitkat, inclusiv tablete Nexus 7 şi credite pentru Google Play.

 

Sursa Foto: mashable.com

 

Unii experţi în branding sunt însă ceva mai rezervaţi şi atrag atenţia asupra capcanelor pe care le-ar putea ascunde un astfel de parteneriat. „Dacă brandul tău este legat de un altul, inevitabil va fi asociat cu acesta, atât la bine, cât şi la rău. În cazul în care una dintre mărci sau afacerea în sine are unele probleme de imagine, ar fi naiv să crezi că, în calitatea ta de partner, imaginea brandului tău nu va fi şi ea afectată”, consideră Simon Myers, partener al firmei de consultanţă Prophet.

 

În ograda Nestle, Bula recunoaşte că genul acesta de riscuri sunt reale şi spune mai în glumă, mai în serios: “Poate voi fi concediat”, dacă vreo vulnerabilitate sau problemă Android va afecta colateral imaginea Nestle. “Când încerci să găseşti o nouă modalitate de comunicare şi reliefare a unui brand trebuie să-ţi asumi riscuri mult mai mari decât în cazul metodelor tradiţionale”.

 

Iar din acest punct de vedere, nici Google, nici Nestle nu au fost scutiţi de controverse. Fără a căuta prea mult, tarele de imagine Nestle vin încă din 1974, când a fost acuzată că a distribuit pe pieţele din Lumea a Treia lapte praf pentru copii, scump şi cu o formulă mai puţin sănătoasă, pe care l-ar fi promovat agresiv ca fiind mai bun decât laptele matern, şi chiar de preferat acestuia.

 

Nestle a fost atunci ţinta unui boicot în SUA şi Europa, iniţiatorii săi acuzând marketingul agresiv al elveţienilor că ar contribui la creşterea ratei mortalităţii şi a problemelor de sănătate printre copiii familiilor sărace din pieţele-ţintă. Mai aproape de noi, Nestle a fost obligată să retragă numeroase produse de la vânzare, cel mai recent caz fiind cel al unor pachete de hrană pentru câini posibil infestate cu salmonella.

 

Google a avut la rândul său probleme de imagine, iar una dintre cele mai actuale vine sub forma unui raport al autorităţilor americane în care se arată că Android atrage mai multe atacuri malware decât orice alt sistem de operare mobil. Logic, pe de altă parte, dacă e să ne uităm la cota de piaţă a Android la nivel mondial şi la miliardul său de activări atins recent.

Alte articole