3-1=2DS

Achtung! Achtung! Nintendo renunţă la o dimensiune!

Sursa Foto: universityofnerd.com

Producătorul japonez anunţă lansarea unei noi console portabile de gaming, Nintendo 2DS. Disponibilă din 12 octombrie, va costa 130 de dolari, cu 40 de dolari mai puţin decât fratele mai mare 3DS, şi va putea rula toate jocurile făcute pentru acesta, dar fără efectele 3D.

 

“Poate că 40 de dolari nu par bani mulţi, dar nu şi pentru o familie”, spune Reggie Fils-Aime, preşedinte al Nintendo America, explicând că noul 2DS a fost gândit ca un “entry gamer”, în special pentru familiile cu mulţi copii.

Pentru Nintendo în schimbb, 2DS pare să fie o plasă de siguranţă sub un viitor tot mai acaparat de tablete. 34% dintre adulţii americani au o tabletă gen iPad, Samsung Galaxy Tab, Google Nexus sau Kindle Fire – aproape dublu faţă de cele 18 procente înregistrate anul trecut -, iar rata creşte la 56% în cazul celor care au copii, potrivit unui studiu Pew Research Internet.

 

Într-un alt studiu, IDC de data asta, aproape 60% dintre gamerii interesaţi să cumpere o tabletă sau o consolă de jocuri au recunoscut că ar prefera mai degrabă un iPad, iPod Touch sau o tabletă Android. Atenţie, o bună parte a repondenţilor IDC au fost tineri cu vârste sub 24 de ani, adică un eşantion demografic recunoscut anterior drept o bază solidă de clienţi Nintendo, explică analistul Lewis Ward.

 

“Îngrijorarea reală pentru Nintendo şi Sony este ce se întâmplă cu generaţiile viitoare de gameri. Dacă acestea nu vor mai cumpăra aşa cum au făcut-o clienţii lor de până acum, provocarea devine una existenţială”, completează Ward.

 

Existenţial sau nu, Nintendo a mai anunţat şi reducerea cu 50 de dolari a preţului de retail la Wii U, la 300 de dolari. Lansat în noiembrie 2012, Wii U s-a vândut până la sfârşitul anului în 3,61  milioane de unităţi, cu mult sub estimările iniţiale de 5,5 milioane de unităţi. A fost începutul unui dezastru de 390.000 de unităţi în trimestrul I 2013 şi de doar 160.000 de unităţi în aprilie – iunie 2013.

 

Creşterile din ultimii ani de pe piaţa jocurilor se datorează în parte şi tabletelor şi telefoanelor inteligente şi jucătorilor ocazionali atraşi odată cu ele. Iar Nintendo nu a dus-o deloc rău. Potrivit NPD Group, 3DS a fost în ultimul trimestru cel mai bine vândut hardware de gaming de pe piaţa americană. Ca să nu mai spunem de cele aproape 154 de milioane de unităţi DS, DS Lite, DSi şi DSi XL vândute din 2004 încoace, care fac din Nintendo DS cea mai bine vândută consolă portabilă din istorie.

 

Numai că tabletele rămân o ameninţare pentru Nintendo câtă vreme jocurile se pot descărca pentru doar câţiva dolari sau chiar gratuit. Una dintre sursele strategice principale de venituri ale Nintendo au fost jocurile special create pentru consolele sale, pe care a refuzat să le facă disponibile şi pe tablete sau smartphone-uri. Ceea ce înseamnă că titluri precum Super Mario sau Donkey Kong riscă să rămână doar în memoria generaţiilor anterioare. Şi asta nu e tocmai o veste bună pentru japonezi.

 

“Cu cât se ţin mai departe de aceste platforme, cu atât mai mult riscă să nu familiarizeze copii cu jocurile şi personajele lor. Cum nu au nici o prezenţă virtuală pe ecranele pe care copii îşi petrec tot mai mult timp, cei de la Nintendo vor trebui să muncească din greu să aibă expunere la această audienţă”, consideră analistul independent Ross Rubin. În opinia sa, există câteva metode prin care Nintendo ar putea să evite canibalizarea propriilor titluri, cum ar fi software-uri care să transforme tabletele într-un controller suplimentar pentru 3DS sau Wii U, sau lansarea unor versiuni light ale jocurilor sale.

 

Din câte sugerează 2DS, japonezii au preferat în schimb cost-cutting-ul. “Nu facem decât să punem la dispoziţia jucătorilor care au vrut să joace toate aceste titluri grozave la un preţ mai mic un dispozitiv care le dă acum ocazia să o şi facă”, a mai spus Reggie Fils-Aime. “Noi credem că va funcţiona”.

Alte articole