Nokia, Vanquishing People

Achtung! Achtung! Nokia Lansează o tabletă cu hulitul Windows RT, Google pierde nişte mărunţiş în cele cinci minute de offline de vinerea trecută, iar Chubby Checker îşi reperează onoarea prost măsurată cu un proces de 500.000.000 de dolari împotriva HP.

Stephen Elop şi Steve Ballmer, parteneriatul continuă

Dacă e să-i iertăm păcatele strategice din ultimii ani şi să ne uităm la rolul său de pionier-smartphone, e oarecum surprinzător că Nokia nu lansat până acum o tabletă în accepţiunea standard a termenului. “În accepţiunea standard”, pentru că finlandezii au produs în 2005 o aşa-numită “tabletă internet”, Nokia 770, ce rula o versiune modificată a Debian, numai că la un ecran de de 4,1 inci s-ar putea spune că a fost mai degrabă un PDA, după specificaţiile de astăzi.

 

Primele zvonuri despre o tabletă Nokia au apărut încă de anul trecut, când se vorbea despre un produs pe Windows RT, animat de un procesor NVIDIA Tegra 3, şi cu o lansare preconizată pentru trimestrul patru al lui 2012. “Lucrăm la ea”, a fost pe cât de laconica pe atât de oficiala confirmare venită de la Marko Ahtisaari, şeful echipei de design a Nokia.

 

Numai că a trecut şi 2012 şi a mai trebuit să treacă şi o jumătate din 2013 până să se mai audă ceva despre planurile finlandezilor. “The Verge” publica în luna iulie un articol  în care cita surse din interiorul Nokia, potrivit cărorar finlandezii ar fi renunţat la planurile unei tablete Windows RT, reorientându-se spre un full Windows 8.

 

Trasat într-o secretomanie demnă mai degrabă de Apple, cercul pare acum complet. Numai că, surpriză! Nokia a dezvoltat în cele din urmă o tabletă Windows RT, pe care ar urma să o lanseze luna viitoare, scriu tot cei de la “The Verge”, în cadrul unui eveniment special organizat la New York în data de 26 septembrie.

 

Noul scenariu vine într-o perioadă în care unul dintre membrii site-ului cinezesc Digiwo a postat câteva imagini cu spatele unei tablete pe care se văd logourile Nokia, Verizon Wireless (un joint venture Vodafone Group – Verizon Communications Inc), Windows RT şi un simbol 4G LTE, despre care spune că ar fi Nokia Vanquish.

 

Presupusa tabletă Nokia, sursa foto Digiwo

Sunt date ca sigure şi câteva detalii tehnice:

                 Nume de cod: Vanquish

                 OS: Windows RT 8.1

                 Procesor:  2.1 GHz Qualcomm Snapdragon 800 quad-core

                 Ecran:  10.1 inci (1920×1080 pixeli, “full HD”)

                 Capacitate: 32 GB

                 Porturi: USB 3.0, Micro-HDMI

                Conectivitate: 802.11 b/g/n, LTE

                Accesorii: tastatură detaşabilă şi baterie de rezervă

Decizia Nokia de a reveni la Windows RT – o platformă pe care dezvoltatorii au primt-o mai degrabă cu o indiferenţă rece – vine într-un moment în care ASUSTek Computer a renunţat la planurile sale de a dezvolta o tabletă Win RT, iar Lenovo Group a oprit producţia la Yoga 11 RT, unul dintre puţinele dispozitive terţe Windows RT ajunse pe piaţă. “Nu e doar opinia noastră, e şi sentimentul industriei că Windows RT nu a fost o reuşită”, declara Jerry Shen, CEO ASUSTek, pentru “The Wall Street Journal”.

 

În iunie 2012, Microsoft a lansat propria tabletă Windows RT, Surface RT, într-o mişcare menită să atragă producătorii la masa de joc. Rezultatul a fost însă exact opusul, iar vânzările slabe ale tabletei Microsoft au dat şi mai mult apă la moara celor convinşi că un hardware Windows Rt nu ar putea avea succes de piaţă. Într-o încercare (tardivă) de a trece pe steroizi vânzările, Microsoft a redus cu 150 de dolari preţul Surface RT, până la 349 de dolari.

 

Nokia intră, aşadar, pe un teritoriu aproape pustiu. Cu rezerva că nici unul dintre dispozitivele RT lansate până acum nu a reuşită să se impună ca o forţă de vânzări în segmentul tabletelor. E de urmărit dacă decizia Nokia de a urca la bordul greu încercatei platforme va da rezultate sau vom asista la un nou dublu eşec.

 

Sursa: Twitter

Ce se întâmplă când cel mai mare motor de căutare al lumii pică fie şi pentru câteva minute?  O grămadă de lucruri, din câte s-a văzut vinerea trecută, când Google a căzut complet între 3:52 P.M. şi 3:57 P.M, ora Pacificului. Care este însă preţul plătit de Google pentru cele cinci minute în care a trecut în partea întunecată a Reţelei? Răspunsul îl găsim în datele financiare ale gigantului internet, care a raportat pentru trimestrul doi al lui 2013 venituri totale de 14,1 miliarde de dolari.

 

La un calcul aproximativ, se poate estima că Google a avut în fiecare minut de funcţionare venituri de 108.000 dolari. De aici lucrurile se simplifică şi ar însemna că Google a pierdut în cele cinci minute negre ale sale în jur de 545.000 de dolari, dacă e să presupunem că majoritatea veniturilor sale vin din serviciile care au căzut vineri – de la Google Search la Gmail, de la YouTube la Google Drive. Pentru Google nu e o pierdere uriaşă, mai degrabă echivalentul mărunţişului de cafea pentru o pauză de exact cinci minute.

 

La nivel de reţea însă, incidentul de vinerea trecută a avut ca efect o scădere cu 40% a traficului mondial, potrivit datelor GoSquared. Contactaţi de Sky News, oficialii Google s-au rezumat la a transmite printr-unul dintre purtătorii de cuvânt ai companiei: “We have no comment beyond this”.

 

“Este ceva fără precedent. Nu ştiu să se mai fi întâmplat aşa ceva până acum. Este o surpriză uriaşă ca toate serviciile Google să cadă concomitent. Cel mai probabil a fost o problemă de infrastructură, date fiind dimensiunile incidentului, dar în momentul ăsta e greu de spus cu exactitate”, a comentat pentru Sky News strategul şef Tribal Worldwide, Phil Dearson.

 

Consideraţiile filosofice de final despre implicaţiile vinereri negre a Internetului le lăsăm de data asta pentru un alt final. Până atunci, o întrebare cu răspuns spre imposibil de găsit pe Google Search: câtă lume s-a gândit în acele minute să folosească Bing?

 

Chubby Checker vs Chubby Checker

Numai în America! Chubby “The Twist” Checker dă în judecată HP şi subsidiara sa Palm şi cere despăgubiri de 500 de milioane de dolari pentru încălcarea drepturilor de marcă. Pe numele său real Ernest Evans, el acuză HP că a permis comercializarea pe unul dintre site-urile sale a aplicaţiei “Chubby Checker”, ce pretindea că ar măsura – înghiţiţi înainte de a pufni direct în monitor – lungimea penisului în funcţie de numărul de pantofi al utilizatorilor.

 

Din câte spun oficialii HP, aplicaţia pentru webOS a fost retrasă în septembrie 2012, după aproape şase ani în care a fost descărcată de mai puţin de 100 de ori, la un preţ de 99 de cenţi/download şi cu un profit de 34 de cenţi/download pentru HP.

 

“…(Aplicaţia) afectează în mod negativ imaginea şi valoarea brandului Chubby Checker şi poate păta o imagine la care reclamantul a lucrat vreme de 50 de ani pentru a şi-o construi şi menţine”, arată avocaţii lui Checker în motivarea acţiunii.

 

Săptămâna trecută, un judecător federal a dat undă verde dosarului, motivând că “obiectul acestui proces este păstrarea şi protejarea moştenirii şi integrităţii unui om care a devenit în timp unul dintre cei mai cunoscuţi cântăreţi din toate timpurile. Nu putem să stăm şi să asistăm cu mâinile în sân cum giganţi ai tehnologiei sau oricine altcineva exploatează numele sau imaginea unei persoane nevinovate doar pentru a face milioane de dolari”.

 

Let’s do the twist!

Alte articole