Lumea văzută cu alţi ochi

Ce ar putea rezulta din combinarea libertăţii de mişcare oferite de Google Glass şi controlul pe bază de gesturi al Microsoft Kinect?  Răspunsul vine de undeva din eter!  Atheer, mai exact!

Soulaiman Itani şi prototipul Ashee

În vreme ce Google trudeşte din greu la perfecţionarea computerului portabil Google Glass, un startup aflat pe bune la o aruncătură de băţ de campusul său din Silicon Valley duce ideea cu un pas mai departe şi dezvoltă un sistem care ar putea permite atingerea şi mutarea obiectelor virtuale, nu doar vizualizarea lor.

 

Software-ul dezvoltat de cei de la Atheer Labs – un joc de cuvinte de la “eter” –, ar putea face trecerea spre ochelari computerizaţi sau alte dispozitive portabile cu ajutorul cărora utilizatorii vor putea, de exemplu, să organizeze video-conferinţe cu interlocutori prezenţi virtual în aceeaşi încăpere, să navigheze pe hărţi printr-o simplă înclinare a capului sau să ducă la un nivel fără precedent interacţiunea cu jocurile 3D. “Scopul nostru este să le oferim oamenilor ceea ce noi considerm că reprezintă o interacţiune mult mai bună cu universul digital”, declara pentru Wired fondatorul Atheer, Soulaiman Itani.

 

Şi dacă Google se limitează, cel puţin pentru moment, doar la ochelari, Itani spune că platforma sa este gândită astfel încât să poată fi integrată şi în ceasuri sau alte gadgeturi mobile.

 Scopul nostru este să le oferim oamenilor o interacţiune mult mai bună cu universul digital” – Soulaiman Itani

 

Rachel Metz de la MIT Technology Review a testat două versiuni demo ale gadgetului Atheer, despre care scrie că arată ca şi o pereche de ochelari cu lentile negre, cu câteva componente electronice ataşate.”Ambele erau fixate pe un trepied şi conectate la un computer, astfel că am putut să mă uit prin prin lentile şi să le rotesc de jur împrejur, dar fără să mă pot şi plimba prin încăpere cu ele. Cu unul dintre ele, dotat cu un senzor de adâncime, am putut să rotesc cu mâna un cub ce levita în faţa mea, dar şi să sparg nişte bule printr-o zvâcnire a degetelor. Celălalt avea două camere de luat vederi încorporate în lentile şi mi-a permis nu doar să răsfoiesc un ziar ce mi-a apărut în faţă, dar şi să accesez imagini 3D şi conţinut video inclus în ceea ce părea a fi o pagină plată”, scrie ea.

 

Într-un rezumat laconic de la geek la newb, camerele şi/sau senzorii aferenţi detectează mâna şi deduc apoi unde se află vârfurile degetelor şi direcţia în care se mişcă, astfel că sistemul poate face distincţia între răsfoirea în aer a unei pagini sau apăsarea unui buton imaginar.

 

“Cât timp totul a fost în regulă, sistemul a funcţionat impecabil. Numai că au existat şi momente în care mi-a fost greu să mut şi să apăs obiectele virtuale, deoarece senzorii şi camerele păreau să aibă dificultăți în detectarea gesturilor mele, dacă acestea nu erau poziţionate într-un anumit unghi. Totuşi, o parte dintre aceste probleme pot fi rezolvate prin calibrarea senzorilor strict pentru un singur utilizator, dar nu a fost cazul pentru o unitate demo”, mai povesteşte Rachel Metz.

 

Itani vede marele obstacol în manipularea în spaţiu a obiectelor 3D în chiar tehnologia actuală, mai exact în viteza scăzută de preluare şi interpretare a informaţiei, dar speră ca toate acestea să se schimbe odată cu apariţia unei noi generaţii de senzori. Soft-ul Atheer poate fi integrat cu orice sistem de operare, iar compania speră să lanseze anul viitor o primă variantă comercială. Estimativ, Itani spune că un dispozitiv de sine stătător ce va rula soluţia Atheer ar putea costa între 500 şi 600 de dolari, în vreme ce unul ce se conectează la un smartphone şi funcţionează prin intermediul acestuia s-ar putea vinde cu 200-300 de dolari.

Alte articole