Das Startup

Dacă e marţi, nu mai e Belgia, ci Europa de Est. Cel puţin atunci când este vorba despre startupuri online. Atracţiile zilei vin la pachet cu bani şi programe de mentorat. Să fie business pentru toţi!

eleven.bg

BULGARIA

Grăbiţi-vă şi pregătiţi-vă de şcoală! Vă mai puteţi înscrie până la sfârşitul acestei luni la cea de-a patra ediţie a programului de mentorat al acceleratorului bulgăresc de afaceri  Eleven,  care se va desfăşura pe parcursul a trei luni la Sofia, cu începere din septembrie.  Pe lângă cursurile de pregătire teoretică, Eleven le oferă startupurilor selectate şi o finanţare iniţială de 25.000 de euro , în schimbul a opt procente din viitorul business. La finele celor trei luni de program, echipele se pot califica în funcţie de gradul lor de dezvoltare pentru o doua rundă de finanţare de alte 25.000 de euro, în schimbul altor cinci procente, dublată de alte trei luni de cursuri de mentorat şi dezvoltare.

Această nouă etapă va culmina cu o zi demonstrativă la Londra sau Silicon Valley, unde finaliştii vor putea să-şi prezinte proiectele în faţa potenţialilor investitori. Odată încheiate cele două etape, echipele finaliste au şansa unei ultime finanţări suplimentare, de 150.000 de euro. În acest din urmă caz, procentele din afacere preluate de Eleven sunt negociabile, dar astfel încât să nu depăşească un total de 30% în cele trei runde de finanţări.

Activ din 2012, Eleven s-a impus deja drept unul dintre cele mai importante acceleratoare şi fonduri de investiţii de risc din Bulgaria. La fel ca şi în cazul lituanienilor de la Practica Capital, al maghiarilor de la Finext Startup şi al conaţionalilor de la LAUNCHub, fondurile Eleven sunt asigurate prin intermediul programului JEREMIE, administrat de Fondul European de Investiţii.

Să mai spunem că Eleven are încheiate parteneriate cu Google şi acceleratorul britanic Springboard, şi că a investit până în momentul de faţă în 19 companii, selectate din peste 800 de aplicanţi. Pentru primul său program de anul acesta au fost admise 13 startupuri, selctate din peste 300 de aplicanţi din mai bine de 20 de ţări. Printre ele, amintim aici VetCloud, un startup din Serbia care şi-a propus să dezvolte o bază de date in cloud pentru medicii veterinari, şi Unioncy, o piaţă de valorificare a lucrurilor nefolosite, care a semnat deja colaborări cu Google şi Amazon, şi negociază acum o finanţare privată de 200.000 de euro.

 200.000 de euro – valoarea maximă a finanţărilor asigurate de acceleratorul bulgăresc Eleven

 

ROMÂNIA

Akcees organizează cea de-a doua ediţie a Start Me Up, un program intensiv de o săptămână, 21 – 27 iulie, pe parcursul căruia participanţii vor învăţa alături de antreprenori şi investitori din mediul online cum să îşi construiască propria afacere. Taxa de participare este de 340 de euro.

Cursurile vor începe cu un proces de generare şi selecţie de idei, continuă cu analiza pieţei şi a modalităţilor de finanţare,  iar apoi cu schiţarea unui plan de afaceri şi pregătirea propriilor proiecte. La final, echipele au ocazia să îşi prezinte proiectul în faţa investitorilor şi să primească feedback din partea acestora.

Participanţii vor avea ocazia să lucreze alături de Dragoş Anastasiu (investitor, Preşedinte Eurolines şi TUI Travel Center), Bogdan Iordache (Co-Fondator How to Web şi TechHub), Daniel Dragomir (Co-Fondator şi CEO TechHub) sau Daniel Ramamoorthy, director al grupului de investiţii Phoenix Group.

 

RUSIA

Portalul rusesc de vânzări de bilete Radario.ru a obţinut o finanţare de 1,2 milioane de dolari de la un grup de investitori privaţi. Lansată în august 2012 şi finalistă a programului de accelerare al incubatorului petersburghez Ingria, Radario atrăsese anterior alţi 250.000 de dolari de la un business angel rus, al cărui nume nu a fost făcut public. Fondată de Serghei Suchkov, Radario speră să umple un gol al pieței biletelor online din Rusia, oferindu-le organizatorilor de evenimente posibilitatea de a-şi vinde direct biletele prin intermediul platformei.

Radario intră pe o piaţă pe care şi-o dispută cu cei de la TicketForEvent, la rândul lor beneficiari ai unei investiţii de trei milioane de dolari, TimePad sau MDTZK, preluată anul trecut de iTechCapital, într-o tranzacţie de 12 milioane de euro. Pe termen mediu, Radario îşi pregăteşte extinderea în statele Baltice, dar şi în ţările din nordul şi estul Europei.

 

Analist independent şi colaborator permanent TechCrunch și Das Cloud, Natasha Starkell s-a specializat pe segmentul start-up-urilor din Estul Europei. Este născută în Rusia, dar locuiește în Germania, unde conduce GoalEurope, firma sa de consultanță. Pe Twitter o poți urmări la  @natashastarkell.

Alte articole