Apps in Progress: Seenow

Încă un lucru grozav la internet: nu mai ai nevoie de un abonament la cablu TV. Ah!, iar televizorul e opțional!

Primești 70 de posturi TV pentru un abonament începând cu doi euro pe lună. Nu trebuie să vină o echipă tehnică pentru a-ți instala cablu și nu eşti obligat să închei un contract pe cel puțin un an de zile. Îți reîncarci contul cu sume începând cu un Euro, prin SMS sau plată online cu cardul, la fel de ușor cum ai reîncărca o cartelă. Cu același cont te poți uita la posturile TV de pe telefon, tabletă sau televizor inteligent. Dacă ai ratat o emisiune, o găsești în arhivă și o poți urmări. Și e legal. Așa arată oferta Seenow, un serviciu cros-platformă. Să fie acesta viitorul televizorului?


”Tendința este clară, nu avem nici o îndoială în privința asta, doar că lucrăm la ea cu mare grijă pentru că interesul este să facem ceva sustenabil și pe termen lung”, spune despre furnizarea de conținut TV via internet Cătălin Clemente, director de marketing și vânzări al Direct One, firma care oferă serviciul Seenow.

Transpus în practica românească, există deja mai multe experimente care încearcă prin abordări diferite să prindă un loc în față: Voyo.ro, DolceTV.ro, HBOgo.ro și Vplay. HBO GO și Voyo au în spate producători de conținut video, HBO, respectiv PRO TV SA, DolceTV e parte a grupului Romtelecom, iar Vplay e un serviciu pirat. Iar dacă toată această diversitate nu e suficient de complicată, operatorul de telefonie mobilă Orange pregăteşte acum lansarea unor servicii de retransmisie TV.

“Pe internet nu vei reuși niciodată să faci un client să fie doar al tău. Faptul că el a plecat o lună la celălalt nu e o tragedie” – Cătălin Clemente, Direct One

 

Pe de altă parte, întreaga poveste este încă în faza de început, mai ales dacă e să ne uităm la numărul celor care folosesc servicii de televiziune via internet. Seenow, bunăoară, are 65.000 de utilizatori înregistrați, dintre care doar 6.000 au un abonament activ, plătesc pentru serviciu.

Care este însă comportamentul celor mai moderni consumatori de TV din România?

60 de minute – media unei sesiuni Seenow pe televizor

 

În primul rând, timpul petrecut în fața ecranului diferă foarte mult în funcție de tipul ecranului în cauză. Timpul mediu de vizualizare pentru telefoane mobile este de aproape 5 minute, pe tabletă crește la 9 minute, iar pe televizorul conectat se aproapie de 60 de minute, aproape de media PC-ului.
”Smartphone-ul și PC-ul chiar sunt asociate unui consum de tip lean-forward, cel asociat căutării” explică directorul Seenow, în timp ce tableta și televizorul sunt asociate unui ”consum de tip lean-back, cum e atunci când citești o carte sau răsfoiești o revistă; ești mult mai atent când stai pe spate și vegetezi”.

 

Chiar dacă aplicațiile Seenow acoperă toate platformele, 84% dintre utilizatori folosesc un singur ecran, adică nu schimbă device-ul pe care urmăresc content TV. Față de un cablist clasic, gen RDS sau UPC, clientul de azi de pe internet nu mai e același cu cel de mâine.

 

”Pe internet trebuie să înțelegi că modelul e cu totul altul, alternativele sunt foarte multe, nu vei reuși niciodată să faci un client să fie doar al tău și prin urmare trebuie să fii într-un contact permanent cu el, astfel încât să fie mai degrabă al tău decât al celuilalt. Faptul că el a plecat o lună la celălalt nu e o tragedie.”, spune Cătălin Clemente, pomenind și de faptul că Netflix-ul din Statele Unite are o rată de fidelitate a clienților (churn-rate în jargon telecom) de 50%. Altfel spus, Netflix are la fiecare doi ani o cu totul altă bază de clienți.

Alternativele se confirmă. Pentru toată lumea.

 

Alte articole
  • ps

    Exista undeva pe site-ul lor o lista cu programele disponibile?

    • DasCloud

      Da, uite aici cele 7 pagini cu posturi TV: http://www.seenow.ro/tv-60-pagina-1

      • ps

        Mulțumesc pentru răspuns.

        Mă interesează în special 2 posturi TV (Da Vinci Learning & History). Șapte click-uri și pierdut timpul pentru a scana imaginile în căutarea a 2-3 posturi care mă interesează nu prea se potrivește cu concepția mea de “usability”. Din acest motiv am întrebat de o eventuală listă pe care speram că nu am găsit-o la prima accesare a site-ului.

        Numai bine!

  • claudyu

    Am avut un cont pe care l-am avut asociat cu un nr de vodafone si acum nu pot sa introduc nr la alt cont. Pot face cv???