YouTube.RON

Disponibilă începând de azi oficial și în variantă .ro, cea mai mare platformă de video sharing va permite oricărui producător de conținut autohton să scoată bani din propriile creații, în funcție de succesul măsurat în vizualizări.

Dan Bulucea, country manager Google România.

 

România a fost pusă astăzi pe harta YouTube: țara noastră este a 54-a țară din lume care beneficiază de o versiune localizată a platformei deținute de Google. Companiile de advertising locale vor putea să se adreseze în acest fel unei audiențe targetate prin intermediul unor modele de inovative de reclame video.

 

Pentru creatorii de conținut oportunitatea înseamnă că video-urile acestora vor fi mai ușor de găsit, atât în România, cât și în întreaga lume. Mai mult, prin intermediul YouTube Partner Program, toți acești producători de conținut, fie ei mari sau mici, vor putea monetiza video-urile urcate pe platformă. Pentru detalii legate de pașii prin care se poate monetiza conținutul pe YouTube, câteva tutoriale video pot fi vizionate aici. Am făcut un exercițiu și mi-am activat opțiunea de monetizare pentru video-urile încărcate pe YouTube. Deocamdată sunt “under review”, probabil că în scurt timp voi fi notificat că pot să adun bani de pe urma lor (deși la câteva sute de vizualizări, slabe șanse).

 

Cum se face monetizarea pe YouTube

 

În fine, utilizatorilor de rând li se promite conținut localizat, “li se recomandă clipuri locale, atât cele mai vizualizate, cât și cele care au creșterea cea mai mare”, după cum declară Dan Bulucea, country manager Google România. “YouTube redefinește modul în care oamenii consumă conținut vizual și în care se conectează. Numeroși membri ai comunității globale YouTube deja vizionează conţinut românesc. Lansarea versiunii locale a YouTube va deschide noi oportunități pentru creatorii talentați din țară, aceștia vor putea fi descoperiți mai ușor, atât în România cât și de oriunde în lume. Astfel, utilizatorii vor avea acces mai ușor la conținut de calitate fabricat în România”, mai spune Bulucea.

 

Primii care au semnat deja parteneriate cu YouTube România sunt cei de la Uniunea Compozitorilor și Muzicologilor din România – Asociația pentru Drepturi de Autor (UCMR-ADA), astfel că artiștii reprezentați de acest organism vor putea să obțină venituri din vizualizarea propriilor clipuri. De asemenea, Roton, Cat Music, Hahaha Production, MediaPro Music și TVR au decis să publice pe YouTube conținut propriu, devenind primii parteneri YouTube în România.

 

Reprezentanții Google au refuzat să ofere cifre de audiență ale YouTube în România sau detalii despre numărul de conturi deschise în România. Până una alta, ca să vedeți care sunt cele mai vizualizate clipuri pe YouTube în România, puteți accesa YouTube Trends. Nu există încă date, dar vor apărea în curând.

 

Vizionați și un clip făcut de Google România odată cu lansarea versiunii locale a YouTube:

 

Alte articole