Warning: Use of undefined constant Ĺshow_admin_barĺ - assumed 'Ĺshow_admin_barĺ' (this will throw an Error in a future version of PHP) in /srv/users/serverpilot/apps/wordpress/public/wp-content/themes/dascloud/functions.php on line 175

Warning: Use of undefined constant Ĺ__return_falseĺ - assumed 'Ĺ__return_falseĺ' (this will throw an Error in a future version of PHP) in /srv/users/serverpilot/apps/wordpress/public/wp-content/themes/dascloud/functions.php on line 175
Passul lipsă dintre televizor și tabletă | Das Cloud

Passul lipsă dintre televizor și tabletă


Warning: Use of undefined constant giveMeImage - assumed 'giveMeImage' (this will throw an Error in a future version of PHP) in /srv/users/serverpilot/apps/wordpress/public/wp-content/themes/dascloud/functions.php on line 44

Telespectatorii americani emigreaz─â din fa╚Ťa televizoarelor c─âtre tablete cu un pa╚Öaport f─âcut ├«n Rom├ónia.

La Olimpiada din 2012 NBC a difuzat prin aplica╚Ťii de tablet─â chiar ╚Öi 40 de stream-uri simultan.

 

Cosmin Lehene, Ovidiu Eftimie ╚Öi Adrian T─ânase s-au uitat cu mari emo╚Ťii anul trecut la Olimpiad─â. Nu pentru c─â ar fi neap─ârat fani ai telesportului, ci pentru c─â a fost marele test tehnic al unei solu╚Ťii la care lucrau deja de doi ani. ÔÇŁ╚Üin minte doar at├ót, 1,2 milioane de concuren╚ŤiÔÇŁ, m─ârturise┼čte ast─âzi Cosmin Lehene, iar termenul de concuren┼úi pe care ├«l pomene┼čte se refer─â de fapt la num─ârul maxim de persoane din Statele Unite care au privit simultan la NBC transmisiunea via internet, pe calculator, tablet─â sau telefon. O cifr─â ├«n spatele c─âreia s-a aflat produsul dezvoltat de echipa din care au f─âcut parte cei trei ingineri software: Adobe Pass.

ÔÇŁ├Än orice zi Netflix are 40-50% din US bandwidth ╚Öi a dep─â╚Öit torentele de 2-3 ani de zile.ÔÇŁ ÔÇô Adrian T─ânase, Adobe

 

Totul a ├«nceput ├«n urm─â cu trei ani, c├ónd cei de la Turner Broadcasting System au contactat Adobe pentru a g─âsi o solu┼úie de tranzi┼úie spre tablete ┼či calculatoare a publicului din fa┼úa televizoarelor. Urm─âtorul pas a fost… Rom├ónia. Echipa din Statele Unite are mai mult─â experien╚Ť─â pe web, dar cea de aici st─â mult mai bine la capitolul aplica┼úii mobile. ├Än plus, Adobe Rom├ónia a mai trecut prin realizarea unui ├«ntreg produs, nu doar feature-uri, a╚Öa cum se ├«nt├ómpl─â de regul─â ├«n cazul filialelor marilor companii interna╚Ťionale de software cu prezen╚Ť─â ├«n Rom├ónia. Un exemplu: Adobe Catalyst, ale c─ârui linii de cod au fost scrise integral din cl─âdirea de birouri de l├óng─â mall-ul bucure╚Ötean Plaza Rom├ónia.

 

 

Ce voiau, practic, cei de la Turner? S─â aib─â con╚Ťinut video ┼či ├«n zonele ├«n care, nu cu mult timp ├«n urm─â, nici un telespectator nu a ajuns vreodat─â, pe alte ecrane dec├ót cele din sufragerie. Telespectatorii Turner, adic─â ai unor posturi precum CNN, TNT, TCM sau Cartoon Network, pl─âtesc indirect con┼úinutul furnizat de acestea, prin abonamentul c─âtre operatorii de cablu.

 

 

Turner trebuia s─â se asigure c─â abona┼úii care pl─âtesc deja pentru televizor pot urm─âri ╚Öi de pe dispozitive mobile serviciul pl─âtit. Era ├«ns─â nevoie de o solu╚Ťie software de autentificare, pentru a putea vedea cine pl─âte╚Öte la cablu, astfel ├«nc├ót s─â primeasc─â acces ┼či pe aplica╚Ťiile posturilor TV de pe dispozitive mobile. Miza de aici: posturile TV ob╚Ťin venituri din dou─â surse, cele de la utilizatori, intermediate de cabli╚Öti, dar mai ales de la advertiseri. Iar cu c├ót audien┼úele sunt mai mari, cu at├ót pot cre┼čte ┼či veniturile din publicitate. Doar c─â nu to╚Ťi ochii mai sunt a┼úinti┼úi spre televizor.

 

Înapoi în actualitate, Adrian Tănase spune că ultimele evenimente sportive au atras în Statele Unite în jur de 15 milioane de telespectatori pe ecrane mobile. Raportat la aproape cei 300 de milioane care au rămas încă în faţa televizoarelor, poate părea o proporţie destul de timidă. Numai că baza de noi utilizatori crește cu fiecare eveniment major, așa cum sunt campionatele sportive.

ÔÇŁE glum─â ce se ├«nt├ómpl─â cu analytics-urile clasice de web de pe site-uri cu trafic mare. C├ónd pui content video de eveniment sportiv live totul sare ├«n aerÔÇŁ ÔÇô Cosmin Lehene, Adobe

 

Apoi, mai e Netflix. De la un serviciu de ├«nchiriat DVD-uri prin po╚Öt─â, compania ╚Öi-a dezvoltat o impresionant─â platform─â tehnologic─â ce-i permite s─â livreze con╚Ťinut video via internet. Statistic, indiferent de momentul zilei, aproximativ 40-45% din l─â╚Ťimea de band─â din Statele Unite e ocupat─â de streaming-ul Netflix. ÔÇŁAbordarea lor a fost, nu conteaz─â, dac─â e un ecran undeva, vreau ca Netflix s─â mearg─â pe acel ecran ca s─â ├«mi poat─â lua abonamentul de 8 dolari pe lun─âÔÇŁ, explic─â Adrian T─ânase.

Dac─â Netflix are avantajul tehnologic, canalele TV ├«l au pe cel al contentului nou. Iar cu Adobe Pass, produc─âtorii de con╚Ťinut video ├«ncearc─â s─â ╚Ötearg─â cu buretele diferen╚Ťa tehnologic─â.

 

 

ÔÇŁE mi╚Öto s─â fi tester la Adobe Pass pentru c─â ai conturi la to╚Ťi furnizorii de content din Statele UniteÔÇŁ, glume╚Öte co-dezvoltatorul Cosmin Lehene. ├Än parantez─â spus, aplica╚Ťiile de pe tablete, telefoane sau chiar Xbox-uri ale televiziunilor din Statele Unite nu pot fi urm─ârite din Rom├ónia. Dar cu adev─ârat interesant pentru inginerii Adobe din Rom├ónia este faptul c─â pot observa modul ├«n care e consumat con╚Ťinutul TV pe aceste dispozitive. Un con┼úinut, ├«nainte de orice, mult mai bogat. Dac─â la TV po╚Ťi s─â vezi o singur─â prob─â dintr-un concurs sportiv, gra┼úie aplica┼úiei dedicate po╚Ťi alege s─â urm─âre╚Öti o anumit─â prob─â din competi╚Ťie care se ├«nt├ómpl─â simultan cu meciul considerat principal.

 

Ce con╚Ťinut atrage lumea ├«n fa╚Ťa ecranelor de tablet─â? ├Än primul r├ónd filmele ╚Öi serialele, apoi evenimentele sportive, iar pe locul trei, surprinz─âtor, desenele animate. ÔÇŁCopiii n-au nici o treab─â cu televizorul sau telecomanda. La desene animate, 90-95% din trafic e f─âcut de pe tablete iPadÔÇŁ, detaliaz─â T─ânase.

 

Ca ╚Öi ecran de alegere, calculatorul (web) ╚Öi device-urile Apple atrag cel mai mare public, ┼či contrar a╚Ötept─ârilor, tableta ╚Öi televizorul nu se canibalizeaz─â – oamenii urm─âresc televizorul cu tableta ├«n m├ón─â.

 

Competi╚Ťiile sportive anun╚Ťate au cele mai mari spike-uri de audien╚Ť─â. ├Äntr-un singur minut de la momentul ├«nceperii unui meci, audien╚Ťa cre╚Öte vertical de la aproape zero la sute de mii sau milioane de telespectatori. Adobe Pass e pus atunci la ├«ncercare. ├Än cazul ╚Ötirilor breaking news de la posturi ca CNN, curba cre╚Öte ├«n timp, pe m─âsur─â ce se propag─â pe re╚Ťelele sociale (├«n principal Twitter). La restul con╚Ťinutului video curba de consum urmeaz─â orare foarte clare ├«n func╚Ťie de unde e privitorul, acas─â sau la serviciu.

 

 

 

 

 

Alte articole