Das Startup

Dacă e marţi, nu mai e Belgia, ci Europa de Est. Cel puţin atunci când este vorba despre startupuri online. Atracţia săptămânii vine din Polonia şi poate face bani pe care să-i întorci cu mouseul. 

Sursa: businessonline360.com

 

POLONIA

Reţelele sociale sunt folosite de sute de milioane de utilizatori din întreaga lumea. Câţi dintre ei reuşesc şi să facă bani din asta e însă o altă poveste. Una care ar putea fi rescrisă de polonezii de la Red Sky şi al lor serviciu SocialDoe, care promite nici mai mult nici mai puţin decât valorificarea conturilor noastre social media.

Sistemul e simplu: postezi un link pe contul tău de Facebook (deocamdată funcţionează doar pentru fan pages) sau Twitter către o pagină SocialDoe cu reclame targetate pe care o creezi  în prealabil. Utilizatorii trebuie să mai aibă şi un cont Google AdSense, iar cu cât traficul e mai mare, cu atât cresc şansele de câştig. În fond, e o formulă destul de obişnuită de a face bani cu ajutorul unui site, dar partea de noutate vine din integrarea cu Facebook şi Twitter – plus Pinterest într-un viitor nu foarte îndepărtat – a noului serviciu.

Lansat la începutul acestui an, SocialDoe este disponibil în momentul de faţă doar într-o versiune beta privată, iar din câte spune Przemyslaw Marciniak, manager de produs la Red Sky, conținutul său a fost vizualizat lunar de peste 10.000 de vizitatori prin intermediul Facebook. Pe termen scurt, adaugă Marciniak, Red Sky speră să pună la punct o metodă de valorificare şi prin conţinut foto, video şi audio.

Şi tot el este cel care spune despre SocialDoe că e un serviciu inovator fără un rival direct. Nu pot, totuşi, să nu mă gândesc la servcii precum Sellfy (Lituania), Sellbox (Polonia) sau Intubus (Ucraina), ce merg pe urmele celor de la Gumroad pentru a le da utilizatorilor posibilitatea de a-şi vinde online conţinutul propriu. Numai că Maciniak are dreptate. Toţi cei amintiţi le permit utilizatorilor să vândă în paginile lor conţinut digital, în timp ce profitul SocialDoe ar putea veni din clickuri publicitare.

 

BULGARIA

Imagga, un startup bulgar de management al imaginilor, a demarat o campanie de crowdfounding pentru strângerea a 98.000 de dolari, bani necesari pentru finalizarea unui nou serviciu de tagging, AutoTag, aflat deocamdată în testare beta, pe bază de invitaţie. Cei care vor să contribuie cu o sumă oarecare, o pot face până la sfârşitul lunii mai.

 500.000 USD – investiţia Xevin Investments în clubul ucrainean de shopping online Hilt

Conceptual, AutoTag vine cu eticheta de tehnologie care sugerează cuvinte cheie pentru taggingul fotografiilor. Utilizatorii pot folosi imagini de pe conturi de Facebook, Dropbox, Flickr şi Instagram, iar serviciul va sugera taguri în funcţie de obiectele, culorile, texturile şi punctele de reper care apar în fotografia analizată. Serviciul e dedicat în primul rând fotografilor profesioniști care trebuie să gestioneze în timp cât mai scurt volume mari de imagini.

Imagga a fost creată în 2008, ca o soluţie cloud-based de management al imaginilor, şi mai are în portofoliu siteul de fotografie stock StockPodium, Cropp.me – un tool online de decupare a imaginilor, şi  Colorslike.me – o soluţie de manipulare a culorilor unei imagini, aflat încă faza premergătoare lansării.

 

UCRAINA

Polonezii de la Xevin Investments au investit 500.000 de dolari în retailerul online ucrainean Hilt, un club de shopping croit după modelul Fab.com ce vinde obiecte de lux cu reduceri de până la 70%. Compania a fost fondată în 2012 şi comercializează bunuri domestice, bijuterii, haine şi diferite produse pentru copii. Din câte spun reprezentanţii retailerului, majoritatea obiectelor scoase la vânzare sunt exclusive şi nu pot fi cumpărate din magazine fizice din Ucraina.

Serviciul are în momentul de faţă aproximativ 150.000 de utilizatori înregistraţi, iar Marek Rusiecki, preşedintel al boardului Xevin Investments, estimează pentru prima jumătate a anului în curs o cifră de afaceri de 300.000 de dolari.

 

Analist independent şi colaborator permanent TechCrunch și Das Cloud, Natasha Starkell s-a specializat pe segmentul start-up-urilor din Estul Europei. Este născută în Rusia, dar locuiește în Germania, unde conduce GoalEurope, firma sa de consultanță. Pe Twitter o poți urmări la @natashastarkell.

Alte articole