S.(F.) 4

Ecran mai mare, rezoluție mai mare, funcții noi cu nume pompoase precum Smart Pause, Smart Scroll sau Air View, ce ne rup de clasica interacțiune touch screen. Pe scurt, noul Galaxy S 4.

Foto: AP Photo/Jason DeCrow

 

Din 2008, când Apple a anunțat că nu mai participă la Macworld Expo, organizat în mod tradiţional în luna inanuarie, lunile începutului de an au devenit momentul perfect pentru ca rivalii companiei din Cupertino să iasă la rampă cu noi smartphone-uri. Nici în acest an nu s-a făcut excepție, mult trâmbițatul Samsung Galaxy S 4 fiind lansat ieri la New York de către oficialii companiei sud-coreene. Telefonul va fi disponibil pe piață începând cu luna aprile, iar evenimentul de ieri reprezintă cea mai dibace încercare din ultima vreme a producătorului asiatic de a-și asigura primul loc în mâinile și buzunarele consumatorilor şi companiilor.

 

La o primă vedere e greu să faci diferența între S 4 și S III-ul care l-a precedat. Look-ul e asemănător, carcasa e ceva mai subțire, iar ecranul mai câștigă puțin în diagonală, ajungând la 5 inchi (cel mai mare din categoria sa). Carcasa este realizată în întregime din policarbonat și urmează să fie disponibil în două variante de culoare: alb și negru. Rezoluția dispaly-ului este și ea superioară celei de dinainte: 1080P. Îmbunătățiri au fost aduse deopotrivă camerei și procesorului.

 

În locul procesorului quad-core de 1,4GHz de la S III, noua variantă vine fie cu un octo-core la 1,6GHz sau un quad-core la 1,9GHz, în funcție de piața de unde va fi achiziționat. Camera numără 13 megapixeli și poate filma simultan cu cea de 2 megapixeli din față. O caracteristică aparte a device-ului se numește DualShot, ce permite să faci o poză atât cu camera din față, cât și cu cea din spate, pe care să le combini pentru a obține o singură fotografie.

 

Între inovație și gimmick

 

Galaxy S 4 rulează cu ultima versiune de Android, 4.2.2, însă în afara ecosistemului oferit de Google, Samsung a introdus câteva caracteristici de software specifice doar Galaxy-ului: Smart Scroll – ce permite navigarea pe website-uri doar prin înclinarea telefonului – şi Smart Pause -ce permite controlul ecranului doar cu ajutorul ochilor. Asta presupune că un video ce rulează pe ecran rulează doar cât şi dacă te uiți la el. Dacă te uiți la un film, de exemplu, cât timp mănânci ceva, video-ul se oprește. În fine, o ultimă funcție, Air View, te lasă să previzualizezi un conținut, să navighezi prin telefon sau pe internet doar trecând degetele pe deasupra ecranului, fără să fie nevoie să îl și atingi.

 

“Funcția de eye tracking ar urma să plaseze Samsung în poziția de jucător serios în domeniul software, însă, la fel ca în cazul oricărei inovații, va fi interesant de văzut răspunsul pe care îl vor oferi consumatorii” – Fred Huet

Samsung poate să introducă câte funcții asemănătoare are chef; dacă nu sunt suficient de fiabile, vor cădea de îndată în anonimat, avertizează Fred Huet, managing partner la Greenwich Consulting. “Funcția de eye tracking ar urma să plaseze Samsung în poziția de jucător serios în domeniul software, însă, la fel ca în cazul oricărei inovații, va fi interesant de văzut răspunsul pe care îl vor oferi consumatorii”, spune Huet. O funcție similară, Smart Stay (care detectează mișcarea și nu permite ecranului să se stingă închidă atunci când citești ceva), a avut parte de reacții diferite din partea utilizatorilor din cauza performanței lipsite de consistență și a limitărilor acesteia. “Așteptatul upgrade de software oferă o mulțime de promisiuni, dar ca utilizatorii să beneficieze cu adevărat de pe urma sa, acesta trebuie să ajute la experiența de folosire. Altfel, riscă să devină doar un mecanism scump la preț”, mai punctează Fred Huet.

 

Desprinderea de Android

 

Concentrându-se mai degrabă să arate că poate fi cel puţin la fel de bun precum Apple, Samsung a atras atenția asupra unui aspect și mai important odată cu lansarea Galaxy S 4, observă jurnaliștii de la Apple Insider. Samsung nu a făcut nici o referire la faptul că Galaxy S 4 este parte a platformei Android Google. Nici o vorbă, deci, despre serviciile Google de search, mapping sau traducere, nici măcar despre posibilitatea de a descărca conținut prin intermediul Google Play. În locul acestuia, Samsung a bătut tobele pentru propriul magazin, Samsung Hub, și pentru funcțiile deja amintite. Prin aceste funcționalități, Samsung se diferențiază mai degrabă de restul telefoanelor ce rulează Android, decât de principalul competitor: iPhone-ul Apple. În timp ce media de specialitate au vorbit non-stop despre competiția acerbă dintre Samsung și Apple, Samsung admite, în fine, că principalul său rival nu este compania condusă de Tim Cook.

 

Din câte scriu cei de la PC Advisor, Samsung speră să vândă lunar aproximativ 10 milioane de unităţi S4, în condiţiile în care din 2010, anul lansării primului model, a vândut un total de 100 de milioane de smartphone-uri din gama Galaxy S. Au avut nevoie atunci de şapte luni să ajungă la pragul de 10 milioane de unităţi.

 

Trei CEO și toți trei

 

Odată cu anunțul de lansare al noului smartphone, Samsung a mai scos din joben o știre. Cei doi președinți ai companiei, Yoon Boo-keun și J.K. Shin, au fost numiți CEO ai Samsung Electronics. Cei doi se alătură actualului vice-președinte și CEO, Kwon Oh-hyun. Cu această ocazie, Samsung Electronics numără trei CEO, care lucrează cot la cot cu actualul COO, președinte și, probabil, șef suprem, Lee Jae-yong.

 

Dacă încă nu v-ați hotărât încă să vă procurați un Samsung S 4 de îndată ce acesta va deveni disponibil pe piață, puteți arunca un ochi pe duelul specificațiilor pe care le au și celalte cele mai în vogă smartphone-uri ale momentului: Nexus 4, iPhone 5, HTC One, Lumia 920 și Blackberry Z10. Deși, până la urmă, nu ceea ce se ascunde sub carcasă e neapărat esențial; totul ține de stilul de viață al fiecăruia dintre noi.

 

Credit: Gizmodo.com
Alte articole