Facebook citește ziarul

Lansat ieri, noul News Feed Facebook le promite utilizatorilor un “ziar personalizat”. Reclamele mușcă însă și mai mult decât până acum din pixelii monitorului, iar cine vrea să scape de ele va trebui, pare-se, să plătească o taxă.

Noul News Feed de la Facebook va avea poze mai mari.

 

Joi dimineață, Facebook a făcut public un nou News Feed pentru utilizatori, care vine cu o serie de caracteristici proaspete. Printre avantajele noii interfețe se numără imaginile mai mari, feed-uri mai multe, în funcție de diferite interese, precum și o experiență mai bună a utilizatorilor de platforme mobile.

 

Cum să instalăm însă noul feed Facebook? E destul de simplu, chiar dacă trecerea la noul layout nu se implementează automat. Trebuie să intrați pe facebook.com/about/newsfeed, mergeți în josul paginii și dați click pe “Join Waiting List”. Nu știm cu precizie cât avem de așteptat, deși cei de la Facebook au promis că utilizatorii se vor putea bucura de noul feed din chiar ziua click-ului.

 

“Ar fi o ipocrizie să vrem niște feed-uri în care reclamele să nu existe. Atâta timp cât nu plătim pentru a accesa Facebook-ul, Mark and Co. nu se vor comporta precum niște filantropi”

Dar să spunem şi câteva despre cum va arăta noua interfaţă. Mai multe feed-uri vor permite să navigăm printr-o serie de categorii diferite: prieteni apropiați, prieteni în general, muzică, fotografii, jocuri și oameni sau branduri pe care le urmărim fiecare dintre noi. Plus, un simplu news feed cronologic, care poate fi ales opțional. Peste tot și toate, fotografiile sunt cele scoase dinadins în evidență odată cu noul feed. Compania spune că acestea reprezintă 50% din totalul postărilor de pe Facebook, iar supra-dimensionarea lor a fost făcută și cu gândul la utilizatorii mobili, tot mai numeroși.

 

Mark Zuckerberg n-a spus însă sub nici o formă că priii care vor profita de urma acestor modificări substanțiale sunt de fapt advertiserii. Din clipa în care Facebook a fost listată, principala grijă a companiei a fost să-și convingă investitorii că poate să facă banii pe care toți așteaptă să îi vadă.

 

Până în acest moment, investitorii au privit cu scepticism capacitatea Facebook de a face bani. Un fragment dintr-un discurs din ianuarie al lui Zuckerberg ne arată însă că planul de a face loc fotografiilor mai mari în feed dospea de ceva vreme în mintea sa: “Advertiserii vor într-adevăr lucruri precum poze mari sau video-uri, pe care noi nu le-am oferit până în acest moment. (…) Direcția pe care o urmează inclusiv consumatorii este înspre poze mai mari, conținut media mai bogat, așa încât vom fi capabili să oferim mult mai multe experiențe angajate de advertising”.

 

Cum se traduc aceste experiențe angajate de advertising în clipa de față? Simplu: prin reclame mai mari ce nu pot fi nicicum trecute cu vederea. Ar fi însă o ipocrizie să vrem nişte feed-uri în care reclamele să nu existe pur și simplu. Câtă vreme nu plătim bani pentru a accesa Facebook-ul, Mark and Co. nu se vor comporta precum nişte filantropi. Vom uita în scurt timp că reclamele de pe Facebook erau mai mici acum ceva vreme. Asta până data viitoare, când ele vor fi în mod sigur și mai mari.

 

Pentru cei care vor o lume Facebook fără reclame intruse, pare-se că ar exista o scăpare la orizont. În 2011, Facebook a înaintat un patent intitulat “Paid Profile Personalization”, care ne lasă să înțelegem că utilizatorii ar putea opta la un moment dat pentru a scăpa de reclamele ce îi invadează. Totul însă contra unei taxe, evident.

Alte articole
  • cu putin efort blochezi toate reclamele de pe FB…

    • Ciprian

      Si nu numai pe Facebook, oriunde pe internet