Das Startup

Dacă e marţi, nu mai e Belgia, ci Europa de Est. Cel puţin atunci când este vorba despre startup-uri online. Atracţia săptămânii vine din Rusia. Zâmbiţi, vă rog!

WeHeartPics

Se ia un filtru a la Instagram, se amestecă o măsură de Piictu (comunicare prin imagini), se adaugă mai multe ingrediente ale reţelelor sociale (comunicarea prin mesaje, conectarea cu prietenii din lista Facebook etc) şi se obţine WeHeartPics, o reţea mai ales pentru cei cuprinşi de morbul fotografiei, cu mare trecere în Rusia, şi foarte probabil, în curând, şi în restul lumii.

 

Cu o aplicaţie dedicată pentru iOS şi Android, WeHeartPics este un startup rusesc susţinut financiar de fondul de investiţii IMI.VC, al angel investor-ul Igor Matsanyuk, şi are deja o formulă de monetizare – conturile premium, disponibile din această săptămână în App Store sub forma unui update.  Lansat în primăvara anului trecut, WeHeartPics are în momentul de faţă o bază de 140.000 de utilizatori, la o medie zilnică de 5.000-6.000 de useri ce folosesc aplicaţia de cel puţin două ori/zi.

 

IMI.VC este unul dintre investitorii în cea mai nouă poveste de succes a .ru, publisherul de jocuri sociale Game Insight, o companie fondată de Alisa Chumachenko, ce a atras chiar luna aceasta o nouă investiţie de 25 de milioane de dolari, în condiţiile în care anul trecut a raportat venituri de 80 de milioane de dolari.

 WeHeartPics are acces direct la resursele şi  experinţa Game Insight, alături de care lucrează acum la dezvoltarea unor noi jocuri pe bază de fotografie

 

Cu birouri în acelaşi sediu,  echipa WeHeartPics are acces direct la resursele şi experienţa Game Insight, alături de care lucrează, de altfel, la dezvoltarea unor jocuri pe bază de fotografie. Până în momentul de faţă, marketingul aplicaţiei a pus accent mai ales pe social media, în speţă pe integrarea cu Facebook.  Cum nu sunt un fan al sharingului automat pe Facebook, am descoperit că toate fotografiile şi conexiunile mele de pe WeHeartPics au fost vizibile automat în pagina de FB. Nu e neapărat o surpriză, mai ales că fluxul de imagini de pe WeHeartPics este public, dar parcă aş prefera o temperare a elanului lor social media.

 

Până una alta, planurile de viitor includ descoperirea în viaţa reală a conexiunilor din reţea cu ajutorul geo-taggingului de imagine. Rămâne însă de văzut dacă o astfel de facilitate este o nevoie reală sau doar un alt nume pentru dating. Cât despre comunicarea non-verbală prin imagini, conceptul din spatele WeHeartPics e chiar interesant: imaginile nu doar că trec dincolo de barierele de limbaj ale textului scris, dar reuşesc să dea şi o dimensiune internaţională serviciului, dimensiune pe care compania a pus şi pune un accent deosebit. Apropo de asta, disponibilă deocamdată doar în engleză, rusă şi coreeană, aplicaţia va avea în curând meniuri în alte 12 limbi.

 

Între timp:

 

Runa Capital a investit opt milioane de dolari în startupul rus de plăţi şi transferuri online uBank. Lansat anul trecut, serviciul vine deja preinstalat pe smartphoneurile Samsung şi Fly, brandurile cele mai bine vândute în Rusia şi statele CIS.  Să mai spunem că, în doar două luni, uBank iOS şi uBank Android au fost descărcate de peste 250.000 de ori, devenind cea mai populară aplicaţie din secţiunea Finanţe a Google Play.

 

Startupul sloven Celtra a anunţat obţinerea unei finanţări de patru milioane de dolari de la SoftBank. Într-o rundă anterioară, compania a mai atras alte cinci milioane de dolari de la GrandBanks Capital şi Fairhaven Capital. Celtra oferă o platformă web – AdCreator – cu ajutorul căreia brandurile şi agenţiile de publicitate îşi pot devolta un mediu mobil de advertising. Celtra îşi pregăteşte acum extinderea în Japonia şi SUA.

 

Un joc de cărţi albanez, Pishpirik, a fost lansat pe Facebook de startupul kosovar Puntoria, care încearcă astfel să muşte o bucată din piaţa de 38 de milioane de utilizatori ai Zynga şi al său Zynga Poker,valabil la rândul său pentru Facebook, dar şi Android, iPhone, MySpace, Tagged şi Google+. În primele două zile de la lansare, Puntoria a raportat 4.000 de utilizatori înregistraţi, la o medie impresionantă de 500 de jucători activi per oră. Oficialii companiei spun că deja lucrează la dezvoltarea unor noi jocuri, dar şi la realizarea unor versiuni pentru iPhone şi Android.

 

Analist independent şi colaborator permanent TechCrunch și Das Cloud, Natasha Starkell s-a specializat pe segmentul start-up-urilor din Estul Europei. Este născută în Rusia, dar locuiește în Germania, unde conduce GoalEurope, firma sa de consultanță. Pe Twitter o poți urmări la @natashastarkell.

Alte articole