Ghid online de pus pirostriile

Nunțile și botezurile românilor nu se mai fac ca pe vremea părinților. Comitetul de organizare și-a mutat sediul online, iar acum poți face-un praznic 2.0 de la A la Z. Firma de cercetare shortCUT a făcut o analiză a acestei piețe virtuale.

Credit: auratatu.com

 

shortCUT research vă prezintă o analiză a sectorului nupțial, completată cu cel al botezurilor, făcută cu instrumentul Google Trends și alte surse. Am plecat de la premisa că deși investițiile oamenilor în diverse arii au scăzut din cauza crizei economice, viața merge înainte și anumite sectoare de economie continuă să obțină venituri. Ne-am decis să analizăm câteva din ele: nunțile și evenimentele conexe, hainele, vacanțele și sănătatea. Importanța online-ului în acestea crește tot mai mult.

 

Această analiză este de folos pentru cei care vând servicii conexe nunților și vor să își planifice o campanie de AdWords, pentru marketeri care vor să vadă care este zeit geist-ul și spre ce se îndreaptă curiozitatea populară, pentru presă ca subiect care se poate prelua de la noi sau pentru public, ca un „știați că”.

 

Aceste grafice reflectă căutările făcute prin motorul de căutare Google pe teritoriul României, din 2004 până în prezent.

 

Sezonalitate

 

 

În România, nunțile respectă ferm calendarul ortodox, astfel că în perioadele de post nu prea se organizează nunți, lucru reflectat și în căutări. Vara este sezonul preferat de a le organiza și de a afla despre ele, în timp ce luna decembrie are cele mai puține căutări. Graficul de sezonalitate arată similar în fiecare an. Un vârf de interes în februarie și o creștere treptată până la maximum în august. Apoi numărul de căutări scade brusc. Lunile de maxim la căutări sunt iulie-august. Numărul mare de căutări din lunile iulie-august se mai datorează și faptului că apar știri cu nunți ale vedetelor. În plus, trebuie să luăm în considerare că unele persoane încep organizarea cu până la un an înaintea începerii evenimentului, nu doar în jurul perioadei când aceasta are loc.

 

 

Regional

 

Interesul pentru nunți pare mai intens in zonele cu populație din orașele mici și eventual chiar rural. Ca orașe se disting București, Pitești, Craiova și Baia Mare. Aceste orașe, exceptând capitala, nu sunt dinamice ca evenimente, deci nunta ocupă o importanță socială deosebită.

 

Căutări populare

 

 

Căutările acestea reflectă faptul că oamenii se uită atât după inspirație, cât mai ales după furnizori alternativi față de cei care pot fi găsiți în comerțul tradițional. Această idee ar trebui să îl determine pe orice furnizor să aibă o prezență online, amplificată de instrumente de promovare cum sunt Google Ads sau Facebook Ads. Ceea ce se caută, se poate vedea în listă. Merită să ne gândim și ce nu e prezent în top din capitolele organizării unei nunți: flori, băutură, meniu.

 

Creșteri masive

 

Acestea sunt capitole cu potențial de dezvoltare pentru cei care comercializează produse și servicii în această zonă.

 

 

Marketingul nunților

 

La o simplă căutare cu „poze nunți”, este evident că este o concurență acerbă pe această zonă. Nu mai puțin de 10 anunțuri plătite se afișează pe prima pagina de Google și situația continuă și pe următoarele. Furnizorii și-au luat adrese care performează bine la SEO cum ar fi foto-nunta.ro, poze-nunti.ro, foto-nunta.com, etc. Singurul lucru care lucrează în favoarea lor este localizarea geografică, așa că un număr redus se bate pe un teritoriu mai restrâns.

 

Pe Google Ads, pe cuvântul cheie „nunți”, pentru un buget de 400 lei, se pot obține aproximativ 5333 de afișări și în jur de 60 de click-uri, care nu se știe dacă se vor transforma în vânzări. Acesta este un calcul optim, pentru că pe investiții mai mici, se vor obține mai puține click-uri și investiții mai mari, mai multe, dar nu sensibil. Pentru acest exemplu am folosit doar un singur cuvânt cheie. Folosirea unui număr mai mare de cuvinte cheie aduce performanțe mai bune, dar am folosit exemplul ca să ilustrăm cam care sunt prețurile.

 

Ca evaluare a mărimii publicului țintă adresat, am apelat la platforma de publicitate a Facebook, care a făcut o estimare că în România sunt 1,475,320 de oameni cu vârsta între 25 și 40 de ani, care sunt într-o relație, logodiți sau nu au specificat natura relației. I-am eliminat din calcul pe cei single și cei căsătoriți. Astfel, costul pe click pe un anunț generalist ar fi în jur de € 0.05–€ 0.13 EUR.

 

Pe Facebook, căutările legate de nuntă revelează că profesioniștii depășesc rareori mia de oameni care urmăresc pagina lor și se situează mai mult în zona de 100-500 de like-uri. Cel mai mare succes îl are probabil Ghidul Miresei, cu 11.000 de like-uri, care are sub umbrela sa mai multe branduri: GhidulMiresei.ro, CatalogulMiresei.ro și Târgul Miresei.ro.

 

În plan fizic, târgurile de nunți se străduiesc să atragă cât mai mulți vizitatori și să obțină expunere online. De aceea apelează la instrumente de social media precum Twitter și Instagram și premiază cele mai bune intervenții de la fața locului pe aceste platforme. (sursa)

 

Cea de a VIII-a ediție a Târgului Ghidul Miresei aduce o premieră în mediul on-line pentru un astfel de eveniment – campania #TGM2013 care se va derula pe Instagram și Twitter. Utilizatorii celor două rețele sociale care vor folosi hashtagul #TGM2013 de la Târgul Ghidul Miresei, vor fi premiați zilnic pentru ‘’Instagram – Cea mai apreciată fotografie’’ și ‘’Twitter – Cel mai apreciat status’’

 

Căutările de botez sunt mai puține, dar vin tare din spate

 

După cum se poate vedea în graficul de mai sus, căutările care au legătură cu botezurile sunt mai puține. În general, botezurile sunt de mai mică anvergură decât nunțile ca cheltuieli și număr de participanți. O serie de ritualuri trebuie totuși bifate, și de aici apar căutările: lumânări, mărturii, poze, texte, restaurant. În creștere sunt haine speciale pentru botez, pentru copii. Căutările în legătură cu botezul au crescut constant din 2009 încoace și se previzionează un trend constant în perioada următoare.

 

 

Posibilă creștere a comerțului online, în special unde retailul fizic nu e reprezentat Ideea de nuntă pleacă de la prezentarea unui inel, care a devenit sinonim cu cererea în căsătorie sau cu starea de logodnă. Vedem pe acest grafic cum căutările pentru inele au crescut din 2009 încoace, iar trendul poate fi ascendent, după estimarea Google.

 

La o analiză geografică, am constatat că este mai mare interesul în județele care nu au centre comerciale dezvoltate. Am făcut o presupunere că potențiala clientelă ar putea apela la comerțul online în lipsa magazinelor fizice. Alte ipoteze ridicate ar fi că oamenii sunt în căutarea inspirației pentru a comanda piese similare sau se uită după modele și ar putea vizita magazinul fizic ulterior.

 

Pretențiile oamenilor cresc și astfel și orientarea către inele cu diamant. Previzionăm că indiferent de zona socială din care provin oamenii, nunta este un eveniment care poate genera adoptarea de servicii noi din zona performativă, de imagine, de Horeca/gastronomie și chiar de travel și de aceea merită să stăm cu ochii pe acest sector dinamic al economiei.

 

Interpretarea acestor date este făcută de shortCUT research fără nicio responsabilitate din partea Google, Facebook sau oricărei alte terțe părți.

Alte articole
  • Marius

    De inmormantari n-ati pomenit nimic. 

    • Buna, Marius! Ne-am gandit la asta, dar am zis sa pastram un ton optimist. Se pare ca totusi pompele funebre nu sunt la fel de cautate online ca nuptialele. Ia arunca un ochi aici daca esti curios: http://www.google.ro/trends/explore#q=funerare%2C%20nunta&cmpt=q
      Ce e interesant, ca monumentele funerare au cautare. Deci, la pregatirile din timp performeaza bine, daca ma pot exprima asa.

      • Marius

             Buna Alina,  Multumesc mult pentru raspuns. Sunt multi oameni interesati de domeniul funerar si nu doar cei care au legatura directa cu asta. Puteti scrie articole si despre asta.Apropo, in Romania exista o casa funerara care functioneaza exclusiv on line:https://www.facebook.com/casafuneraraamurg/info  Citesc pagina voastra cu placere.

    • Leeroy

      pomenit…