Das Startup

Dacă e marţi, nu mai e Belgia, ci Europa de Est. Cel puţin atunci când este vorba despre businessuri online. Atracţiile săptămânii sunt multe și nu chiar atât de mărunte. 

Fantasy Kingdom Defense HD

ROMÂNIA

Se estimează că există peste un milion de aplicații mobile, dar chiar şi aşa cererea  pentru noi titluri continuă să crească, şi odată cu ea presiunea resimţită de dezvoltatori. Şi aici intervin românii de la Appscend şi al lor DolphinPHP, lansat săptămâna trecută şi proiectat pentru a-i ajuta pe dezvoltatorii PHP să-şi construiască mai rapid aplicaţiile mobile. Fondată în 2011, acum cu birouri la New York şi Bucureşti, compania oferă patru pachete diferite (la preţuri între 74 şi 523 de euro lunar) pentru a accelera crearea și lansarea de noi titluri, iar printre funcționalitățile oferite amintim push notifications, user analytics, in-app purchases şi ad-integration.

Fără îndoială, competiţia pe segmentul app-building există, şi e suficient să amintim aici nume precum Octopod, Appcelerator, Urban Airship, Flurry sau Parse. Ba chiar există mai nou şi un startup rusesc, My-apps, care permite “şcolăriţelor” să creeze aplicaţii printr-o interfaţă drag-and-drop.

Din câte spun reprezentanţii Appscend, ceea ce îi diferenţiază de toate aceste firme-concurente este versatilitatea propriului serviciu. Appcelerator, bunăoară, se bazează pe Javascript, în vreme ce soluţia Appscend le oferă dezvoltatorilor posibilitatea de a-şi alege limbajul de programare.

 

POLONIA

Tequila! Mai exact, Tequila Mobile, un dezvoltator  polonez de jocuri pentru platforme mobile, a atras o investiţie de aproape o jumătate de milion de euro de la fondurile SATUS Venture şi Innovation Accelerator AI NOT. Banii ar urma să fie folosiţi pentru deschiderea unei noi divizii, Tequila Games, în vreme ce Tequila Mobile va continua să asigure suport pentru reţeaua globală de mobile gaming Tequila Planet. Actuala rundă de finanţare ridică la 1,6 milioane de euro valoarea totală a investițiilor de care a beneficiat de la fondare compania poloneză.

20 de milioane Baza de clienți înregistrați ai businessului polonez online Tequila Planet

Şi pentru a înţelege mai bine interesul pe care îl trezeşte printre investitori, să mai vedem câteva cifre: comunitatea Tequila Planet a ajuns la sfârşitul anului trecut la 20 de milioane de utilizatori înregistraţi, pe fondul unei dublări a descărcărilor de jocuri pentru Android, iOS şi J2ME disponibile pe platformă. Asta însemnând peste 1,4 milioane de cumpărători unici, care au operat mai bine de 2,3 milioane de tranzacţii online și au generat peste 2 milioane de dolari. Apropo de jucători, jucătorul statistic Tequila Planet a jucat de cel puțin 10 ori un titlu preferat, ceea ce înseamnă peste 200 de milioane de ore de gaming la nivelul întregii baze de useri, reprezentând  17,6 milioane de ore petrecute în jocuri.

Printre marile hituri de pe Google Play se află, de altfel, două produse Tequila: Fantasy Kingdom Defense HD – cu peste un milion de instalări şi un rating mediu de 4,6 stele din peste 40.000 de recenzii – şi BattleFriends at Sea – cu peste o jumătate de milion de instalări şi o medie a ratingului de 4,4, din peste 12.000 de recenzii.

Tequila Planet este disponibil pe toate platformele mobile importante, iar în 2011 a fost inclusă de către cei de la Deloitte pe lista celor mai fierbinţi companii emergente din Europa Centrală.

 

UCRAINA

De la lansarea sa din 2003, LinkedIn a devenit fără îndoială una dintre cele mai importante reţele sociale pentru profesioniști. Jamrooms este un serviciu relativ nou, care încearcă să extindă funcționalitatea LinkedIn, oferindu-le utilizatorilor un mediu pentru colaborări. Fondată în 2010 de către antreprenorul ucrainean Mike Ross (Mihail Rostovtsev), Jamrooms este acum în fază beta, iar utilizatorii se pot înscrie pentru a-l testa gratuity vreme de două săptămâni. Printre facilităţile propuse amintim aici capacitatea de a încorpora în mod automat în mediul de lucru imagini, clipuri video, hărți, prezentări PowerPoint, dar şi integrarea Dropbox sau o funcţionalitate to-do list. Aplicația mobilă pentru iOS este disponibilă, iar cele pentru Android și Windows sunt pe drum.

Da, e adevărat, există deja destul servicii mai mult sau mai puţin asemănătoare, nici nu mai e cazul să vorbim aici de Asana, dar Jamrooms – care a fost Conceput iniţial ca o alternativă Facebook de tip grup-privat, unde să împărtăşeşti exerienţe de genul celor din filmul Hangover – ar putea funcţiona foarte bine pentru proiecte mici, ad-hoc, pentru realizarea cărora echipele pot partaja conţinut media şi atribui sarcini simple.

 

Autorul acestui text, Brendan Maynard, este colaborator al GoalEurope, o firmă de consultanţă specializată în segmentul tehnostartup-urilor din Europa de Est fondată de Natasha Starkell, colaborator permanent TechCrunch și Das Cloud. Natasha poate fi urmărită pe Twitter la @natashastarkell.

Alte articole