Apps in progress: Cinemagia

Despre magia cinemaului dintr-o aplicaţie pentru micul ecran, marele ecran și toate ecranele posibile dintre ele.

 

 

Rulat şi vizionat între site-urile din România, Cinemagia.ro e un blockbuster. La un trafic de 1,85 de milioane de utilizatori unici în decembrie, conform serviciului de măsurare a audiențelor internet SATI, s-ar putea spune că, pentru români, filmele nu încep neapărat cu o pungă de popcorn la microunde, ci mai degrabă cu o vizită pe site-ul care-ți spune când, unde şi mai ales la ce să te uiți.

 

În urmă cu doi ani, ”pe atunci doar o pagină web foarte bine actualizată”, după cum spune acum Alexandru Iosef, unul dintre fondatorii serviciului, a început un proces de extindere către noi și noi…. ecrane. Aplicația Cinemagia, indiferent că vorbim despre cea pentru iPhone sau telefoane cu Android, tablete sau televizoare inteligente, a fost descărcată de atunci de 300.000 de ori.

”Primul pas ar fi să te duci la ceea ce eu aș numi un grafician și să-i explici că trebuie să renunțe la toate înfloriturile” – Alexandru Iosef, Cinemagia

 

La sfârșitul lunii octombrie, când s-a deschis magazinul de aplicații al Windows pentru România, Cinemagia era, normal, deja acolo. Dincolo de continuarea planului de a fi prezenți pe orice platformă, există cel puțin încă un argument pe care cei de la Cinemagia l-au luat în calcul în cazul Windows: faptul că ”încă nu există o experiență integrată pe toate mediile”. Ce înseamnă o astfel de experiență? Alexandru Iosef, business development manager la iMedia, compania care deține brandul Cinemagia, spune că, în viitor, un utilizator Cinemagia și-ar putea seta filmele și serialele preferate la calculatorul de la serviciu, iar pe mobil să primească alerte în preajma orei la care începe programul preferat.

 

Cei de la Cinemagia tratează fiecare platformă în funcție de specificul său de utilizare. Lansată în urmă cu câteva luni, aplicația pentru televizoare inteligente Samsung, de exemplu, pune accent pe trailere. ”Mă uit la televizor în momentul în care vreau să văd o informație dinamică, vreau să văd un film, niște imagini care se succed”, explică Iosef. Atunci când trecerea e către un ecran mai mic decât al calculatorului, tipul de informații care sunt utile devine altul. ”În momentul în care am decis să trecem pe telefoane mobile, am vrut să scoatem în față acele facilități utile pentru mediul mobil. La ce film mă pot duce acum. Nu mâine, nu poimâine și nu la o sală de cinema care e prea departe de mine”.

 

Mai mult de atât, chiar și între aceleași tipuri de ecrane apar diferențe de abordare care trebuie luate în calcul. În cazul aplicației Cinemagia pentru Windows și Windows Phone reprezentantul Cinemagia lasă să se înțealeagă că design-ul specific, Modern UI, trebuie luat în calcul în primul rând pentru cei care vor să dezvolte o aplicație.

 

”Primul pas ar fi să te duci la ceea ce eu aș numi un grafician și să-i explici că trebuie să renunțe la toate înfloriturile, la toate acele degrade-uri pe care le pune în stânga sau în dreapta pentru ca planșa să nu fie goală și să-i spui: încearcă să te orientezi pe a transmite informație pură”. A durat o lună până când echipa de designeri, project manageri și programatori care a realizat aplicația s-a aliniat la noua ordine a lucrurilor. ”Cumva, experiența celorlalte platforme de până acum și partea de print pe care o urmărim în jur, tind să spună că userul trebuie să vadă lucruri colorate și multe imagini. Modern UI vine și spune nu. Păstrează informația ca și obiectiv final. Transmite informație pură!”

 

Voi ce aţi vrea să vedeţi?

Alte articole