Apps in Progress: Social Brainz

Unde a fost Iulian în vacanţa de vară? În Windows Store.

 

 

Greu de crezut că a existat sau va exista vreodată o generație de elevi mulțumită de școală. Numai că lucrurile, inclusiv algortimul instituţionalizat de învăţare, se mai pot şi schimba. Mai ales acum, mai ales din perspectiva celor 3 condiţii iniţiale ale scolasticii 2.0: accesul ieftin la tehnologie, accesul ușor la educație în domeniul programării și calitatea universală de ”user” a fiecăruia dintre noi, de utilizator fervent al internetului în activitățile curente (inclusiv profa de bio).

 

Dar cam atât cu teoria teoriei pedagogiei de şcoală nouă. În practica reală, Iulian Atănăsoae are 16 ani, este elev în Suceava, şi vrea să aducă această schimbare prin Social Brainz, o aplicaţie la care a lucrat timp de trei luni, în vacanţa de vară. Încă nu a schimbat sistemul de învăţământ dar a reușit să devină cel mai tânăr programator cu o aplicație acceptată în recent lansatul magazin de aplicații al Windows. Un proces despre care Iulian spune că ”a fost destul de dificil”, pentru că platforma de aplicații a Windows nici nu era lansată atunci în versiunea finală, astfel că a trebuit să lucreze într-un mediu care se dezvolta odată cu aplicația.

”Cunoștințele care apar mai nou nu apar întotdeauna în școli și trebuie să le aflăm din alte surse. Din alte cărți, de la televizor, de pe internet”

 

Îşi descrie aplicaţia drept ”o platformă educațională concepută pentru a fi folosită de elevi și profesori”, iar din discuţia cu el am înțeles că, în opinia sa, actualul sistem educațional ar avea de învățat două lucruri pe care Social Brainz încearcă să le acopere.

 

1. lecțiile de la școală nu țin pasul cu apariția permanentă a unor noi cunoștințe, iar abordarea propusă de Social Brainz este că oricine poate fi autorul unui curs pe care alții ”să-l shareuiască”. O premisă în lumina căreia conținutul educațional e văzut mai degrabă ca ”knowledge”, în care și un review de telefon mobil are valoare didactică. ”Cunoștințele care apar mai nou nu apar întotdeauna în școli și trebuie să le aflăm din alte surse. Din alte cărți, de la televizor, de pe internet”, spune Iulian.

 

2. conceptul de “lecţie” ar trebui extins dincolo de hârtie, dincolo de carte şi caietul de notiţe, astfel încât să înglobeze, aşa cum se întâmplă deja în Social Brainz, şi tableta, telefonul sau calculatorul.

 

Iulian mai are mult de lucru să-şi rafineze aplicația și nu e exclus să-şi petreacă următoarea vacanţă de vară punându-şi în aplicare planul de încheia parteneriate cu școli și universități.

 

Numai că, după atâtea reforme politizate ale sistemului, ne putem imagina doar o singură scenă: “Mă-nveţi tu pe migne, mă, Atănăsoae, cum se predă? Stai jos!”.

 

Voi ce părere aveţi?

Alte articole