Das Startup

Dacă e marţi, nu mai e Belgia, ci Europa de Est. Cel puţin atunci când este vorba despre startup-uri online. Atracţiile săptămânii vin din Rusia şi Polonia, şi nu sunt tocmai o joacă.

 

Gone fishing!

 

E o ştire uite atât de maaaaare şi nu e o minciună pescărească! Dezvoltatorul rus de jocuri Drimmi, cunoscut mai ales pentru simulatorul său de pescuit “Gone Fishing”, a fost preluat de Webgames pentru o sumă rămasă confidenţială. Fondat în 2009, Drimmi are acum o zestre de 14 proiecte şi 26 de milioane de utilizatori la nivel internaţional, şi a atras încă din primele luni atenţia investitorilor, atenţie concretizată după doar o jumătate de an de la lansare într-o finanţare de patru milioane de dolari de la Mangrove Capital Partners şi ABRT.

 

Cu toate astea, fondatorii au decis acum că e timpul să renunţe la gamingul mobil şi să meargă mai departe. CEO-ul Nikita Sherman a explicat într-un interviu pentru startupafisha.ru că decizia vânzării a fost influenţată de recenta cădere a acţiunilor Zynga. Am reuşit să-l întâlnesc zilele trecute şi mi-a explicat că piaţa e departe de a fi în cea mai bună formă, ajungându-se într-un punct în care e din ce în ce mai greu să ieşi cu jocuri intersante şi atractive.

 

Având în vedere timpul şi investiţiile necesare, a adăugat el, efortul pentru dezvoltarea unui joc dedicat platformelor mobile apare tot mai  inutil.  Când l-am întrebat ce planuri de viitor are, mi-a răspus că lucrează la un proiect complet diferit, pe care l-a descris  destul de vag drept ” o idee originală de servicii internet” şi că nu ar spune “nu” unui potenţial investitor. Aşa că, dacă sunteţi interesaţi, grăbiţi-vă!

 

 26 milioane – baza de utilizatori a dezvoltatorului rus de jocuri Drimmi, preluat recent de Webgames

Bun! Şi dacă tot am început, nu renunţăm încă la jocuri şi tragem o tură şi în Polonia, unde Duckie Deck, un stratup-dezvoltator-de-jocuri pentru părinţi/copii a atras o investiţie de 121.000 de euro de la fondul polonez de investiţii SATUS. Deja unul dintre cele mai populare siteuri din .pl – declaraţiile oficiale spun că jumătate dintre familiile poloneze cu copii cu vârste între doi şi cinci ani ar fi folosit până acum platforma – Duckie Deck îşi pregăteşte acum intrarea pe piaţa americană.

 

Conceptul din spatele său e simplu: prin jocurile şi activităţile pe care le propune încurajează părinţii să interacţioneze cu copiii lor şi să-i ajute astfel să-şi dezvolte capacităţile mentale de bază. Pentru că e business înainte de toate, portalul funcţionează pe bază de subscripţii – peste 100 de jocuri pot fi accesate gratuit, dar în schimbul unei taxe lunare de 3,9 euro oferta se diversifică la câteva sute, plus o bază statistică individualizată, prin intermediul căreia părinţii pot urmări progresele copiilor. Din câte spune CEO-ul Marek Przystas, serviciile DD vor putea fi accesate în curând şi de pe telefoane mobile, tablete şi Samsung SmartTV.

 

Aşa că, cine nu-i gata, îl iau cu lopata!

 

Între timp:

 

Dacă e sfârşit de noiembrie, e vremea pentru friptură de curcan, salată de cartofi şi fotbal american. Bine, asta dacă eşti în Statele Unite. În Rusia, în schimb, e vremea numai bună pentru o lansarea unui nou fond de investiţii, Cloud4auto, care a şi anunţat prima sa finanţare – 210.000 euro în startup-ul bright box, dezvoltatorul DealerMobility, o aplicaţie ce facilitează comunicarea dintre dealerii auto şi potenţialii clienţi.

 

În Slovacia, vremea e prielnică startup-urilor la început de început de drum. Slovak Startup Awards şi-a anunţat finaliştii ediţiei de anul acesta. Pentru cei interesaţi, lista completă în secţiunea Finalists a startupawards.sk.

 

Şi pentru că tot e vremea listelor şi a acceleratoarelor de afaceri, marele câştigător al Startup Weekend Sarajevo este Printheos. Cum startup-ul nu are încă o pagină de internet, ne rezumăm deocamdată la autocaracterizarea oficială: “un serviciu de printing  avansat pentru mediul de afaceri online”. Tot la Sarajevo, Gift of Blood – un serviciu care îşi propună să îmbunătăţească procesul donărilor de sânge – a primit premiul pentru “Social Impact”.

 

Analist independent şi colaborator permanent TechCrunch și Das Cloud, Natasha Starkell s-a specializat pe segmentul start-up-urilor din Estul Europei. Este născută în Rusia, dar locuiește în Germania, unde conduce GoalEurope, firma sa de consultanță. Pe Twitter o poți urmări la @natashastarkell.

Alte articole