Portocala webcanică

Când unele dintre cele mai bune lucruri apar dintr-un accident sau Despre cum s-a născut The Next Web. 


 

Nu există nici măcar o mină de diamante în Olanda, dar asta nu înseamnă că Amsterdamul nu îşi merită supranumele de oraş al diamantelor. Cum nu sunt nici prea multe startupuri web în Amsterdam, poate că și ideea de a pune pe picioare o publicație online despre web, într-o galaxie atât de îndepărtată de Silicon Valley, ar putea părea tot atât de contraintuitivă ca şi cea a prelucrării de diamante în altă parte decât în Africa de Sud.

 

Şi totuşi, în 2006, trei olandezi nu doar că au pus-o în practică, dar au şi transformat TheNextWeb într-una dintre cele mai populare publicații online, cu 7 milioane de vizitatori unici lunar. De unde ideea aparent ilogică a celor trei cofondatori? Ne-am gândit la un scenariu şi ne-am înşelat. Povestea e, de fapt, cu totul alta:

”Ideea era să acoperim World Wide Web, nu Silicon Valley Web. Acum avem mai mulți oameni în Silicon Valley decât în Amsterdam”

 

”Aveam propriul nostru startup în 2006 și nu știam cum să-l marketăm, cum să-l lansăm”, povestește cofondatorul Patrick de Laive, venit în România săptămâna trecută ca speaker la “How To Web”. Au vorbit cu câteva companii americane care i-au sfătuit să meargă la conferințe, pentru că acolo puteau găsi ziariști și oameni din industrie capabili să le dea un feedback. ”Ne-am spus, hei, asta e chiar o idee bună”.

 

Numai că au început să facă și câteva calcule. Biletele de avion, taxele de participare la conferințe și nopțile la hoteluri i-ar fi costat în primul an mai bine de 30.000 de dolari.  ”Și ne-am spus, wow, n-avem banii ăștia. Așa că ne-am hotărât să organizăm propria noastră conferință în Amsterdam.”

 

Faptul că în acea perioadă nu existau conferințe despre web în Europa i-a ajutat să atragă mult interes. Unul dintre participanții invitați a fost Michael Arrington, cel care, nu cu multă vreme în urmă, lansase TechCrunch, pe atunci un popular blog cu știri din tehnologie. Odată întors acasă, Arrington a început să se gândească la realizarea unor astfel de evenimente şi în Statele Unite, sub sigla TechCrunch. Primul dintre ele avea să fie TechCrunch40, printre invitaţi aflându-se şi cei trei olandezi, care au realizat atunci că ar putea prelua şi, de ce nu, chiar permanentiza modelul american. În fond, dacă TechCrunch devenise un blog organizator de evenimente, de ce nu ar fi asociat şi ei evenimentele The Next Web unui blog cu același nume?

 

”Ideea era să acoperim World Wide Web, nu Silicon Valley Web. Acum avem mai mulți oameni în Silicon Valley decât în Amsterdam”, spune Patrick de Laive.

 

Cum a rămas cu startupul de la care a pornit totul? L-au lansat până la urmă, dar e ceva complet secundar.

 

 

 

Acest interviu face parte din seria „Diferenţiază-te şi inovează” despre inovaţia în tehnologie şi a fost realizat cu ajutorul How to Web, unul din cele mai importante evenimente dedicate tehnologiei şi web-ului din Sud-Estul Europei. How to Web 2012 s-a desfăşurat pe 7-8 noiembrie în Bucureşti şi va aduce împreună peste 800 de participanţi şi 30 de vorbitori internaţionali. Mai multe detalii sunt disponibile pe site-ul conferinţei http://howtoweb.co

Alte articole