Das Startup

Dacă e marţi, nu mai e Belgia, ci Europa de Est. Cel puţin atunci când este vorba despre startup-uri online. Atracţia săptămânii se vede cu ochiul liber, are un aer pinterestant şi vine tot din Rusia.

May the virals be with you!

Din păcate am tot mai puţin timp să mă uit la videoclipurile de pe internet, dar asta nu înseamnă că nu îmi face plăcere să scriu câte rânduri despre ClipClock şi investiţia de 2,5 milioane de dolari pe care ruşii de la fondul de investiţii Runa Capital au făcut-o recent în platforma video cu layout à la Pinterest.  Fondată în ianuarie 2012 şi lansată oficial luna trecută, la Demo Fall, ClipClock  – “The Social Hub for Great Videos!” – este unealta ideală pentru consumatorii de material video dornici să editeze/delimiteze cele mai bune fragmente din clipurile postate pe YouTube sau Vimeo, pentru a le împărtăşi/comenta apoi cu prietenii prin intermediul Twitter şi Facebook.

 2,5 milioane USD – investiţia Runa Capital în serviciul de editare şi video sharing ClipClock

 

Potrivit declaraţiilor oficiale, banii ar urma să fie folosiţi pentru dezvoltarea unor “funcţii avansate”, a unei comunităţi de video sharing, dar şi a unor aplicaţii dedicate Android şi Windows Phone 8, precum şi a unui update major a celei deja existente pentru iOS.

 

Cu un ochi şi la o altă aplicaţie dedicată iOS, cu layout şi funcţionalităţi similare, Viddy, am senzaţia tot mai acută că universul video e din ce în ce mai aglomerat – să mai pomenim aici de Shelby.tv, un site cu funcţie de video player online care creează automat o listă de clipuri agregate de pe reţelele sociale şi organizate într-un canal personal, sau de WatchLater, serviciul de bookmarking, downloading şi sharing de video via browser sau iOS app. Toate astea în paralel cu o ofertă a YouTube cu tot mai multe elemente sociale integrate în serviciile sale tradiţionale.

 

Cu o astfel de diversitate, nu mi-aş mai putea dori decât ceva mai mult timp.

 

Între timp:

 

Runa Capital şi Intel Capital au investit patru milioane de dolari în agregatorul rusesc de servicii online Erudito.

 

Tot în Rusia, KupiVIP, clubul de shopping cu peste 200.000 de membri înregistraţi, a atras o investiţie de 15,5 milioane de dolari. De la începutul acestui an, în KupiVIP s-au investit doar anul acesta alte 38 de milioane de dolari, dintr-un total de peste 115 milioane de la lansarea sa din octombrie 2008.

 

Ruşii de la Almaz Capital şi-au vândut pachetul de acţiuni deţinute în reţeaua de securitate pentru mediile virtuale Vyatta. Valoarea tranzacţiei a rămas confidenţială, dar se estimează că fondul şi-ar fi recuperat astfel de trei până la cinci ori investiţia iniţială de 10 milioane de dolari.

 

Leader-Innovations Fund a investit şase milioane de dolari în iiko,  o soluţie de business management pentru restaurante dezvoltată de David Yan, fondatorul success story-ului global rusesc ABBYY.

 

Fondatorii Gruper.pl, liderul polonez al competitorilor gigantului Groupon, cu o cotă de piaţă de 20-25% şi peste 2.000 de oferte lunare – preluat la mijlocul anului de nemţii de la Verlagsgruppe Passau -, au lansat fondul de investiţii  OnlinePartners.pl.

 

App builder-ul croaţilor de la ShoutEm are de acum şi suport pentru iPad, iar competitorii români de la Appscend se extind la nivel internaţional prin deschiderea unor birouri în Statele Unite (New York) şi Chile.

 

Tequila Planet, o reţea socială mobilă poloneză pentru gameri, a depăşi pragul de 20 de milioane de utilizatori înregistraţi.

 

Mail.ru Group îşi lansează brandul internaţional my.com.

 

Câştigătorii AppCamp Kosovo 2012 sunt cei de la startupul de gaming mobil Highand Lute.

 

 

Analist independent şi colaborator permanent TechCrunch și Das Cloud, Natasha Starkell s-a specializat pe segmentul start-up-urilor din Estul Europei. Este născută în Rusia, dar locuiește în Germania, unde conduce GoalEurope, firma sa de consultanță. Pe Twitter o poți urmări la @natashastarkell.

Alte articole