Das Startup

Dacă e marţi, nu mai e Belgia, ci Europa de Est. Cel puţin atunci când este vorba despre startup-uri online. Atracţia săptămânii vine pe catwalk din onlineul polonez.

 

 

© Danny Roberts

 

 

It’s SHOW(ROOM) time! Ştirea ultimelor zile o dă onlinelul .pl, unde Burda International – publisherul din spatele Elle – a cumpărat pentru o sumă rămasă confidenţială 25% din SHOWROOM, http://www.shwrm.com/, o platformă e-commerce dedicată tinerilor designeri din Polonia, prin intermediul căreia aceştia îşi pot vinde creaţiile direct către consumatorii finali. Cu un serios potenţial de creştere pe piaţa locală, compania pune la dispoziţia vizitatorilor şi o secţiune în limba engleză, cu livrare internaţională.

 

Am reuşit să-i prind la o şuetă despre modă, e-commerce şi, implicit, viitorul SHOWROOM pe fondatorii  Jasiek Stasz şi Michal Juda şi vă propun un rezumat în câteva puncte-cheie.

 

Implicarea în proiect a Burda International înseamnă înainte de orice resurse pentru transpunerea în realitate a viziunii celor doi despre business, chiar dacă atragerea unui investitor strategic ar putea însemna pentru ei şi o limitare a opţiunilor de exit.

 

Dacă v-aţi cumpărat vreodată haine online, eu o fac tot timpul, aţi observat probabil oferta limitată a unor retaileri gen Zalando, atât în termeni de branduri, cât şi de design. Desigur, Yoox are o colecţie uriaşă, dar majoritatea magazinelor online se limitează la brandurile cunoscute. SHOWROOM, în schimb, este un loc unde găseşti, la preţuri accesibile, produse unicat ale unor designeri încă în căutarea consacrării.

 

 100.000 – baza de produse a SHOWROOM, startup-ul polonez de fashion finanţat de Burda International

În plus, există aici şi o ofertă de elemente de design interior, de la mobilă şi tablouri, la cele mai neaşteptate accesorii. Şi dacă toate astea nu sunt suficiente pentru a face diferenţa, SHOWROOM oferă discounturi clienţilor care ajută la promovarea platformei pe reţele de socializare, în special Facebook.

 

Fondat anul acesta, SHOWROOM avea în momentul tranzacţiei o ofertă de peste 100 de branduri consacrate, cărora li se adaugă creaţiile a peste 500 de designeri polonezi independenţi, însumând aproximativ 100.000 de produse. Cu o astfel de bază, marea provocare e optimizarea motorului de căutare al platformei, astfel încât acesta să afişeze produsele cu şansele cele mai mari de a fi cumpărate de către clienţi.

 

Pe termen scurt, startupul se va concentra în continuare pe designerii polonezi, pe care îşi propune să îi promoveze la nivel internaţional. Cât despre rolul viitor al celor de la Burda în toată această poveste, aceştia se feresc de orice fel de publicitate sau comentarii oficiale, astfel că nu am putut să storc nimic de Stasz şi Juda. Aşa că nu e exclus ca toate cele spuse până acum să fie doar o mică parte din strategia de viitor a SHOWROOM.

 

 

Până când ne vom lămuri complet, să dăm o fugă virtuală până în Rusia, unde portalul de sănătate VitaPortal, a primit o injecţie de capital de două milioane de dolari de la Prostor Capital. Cu un milion de vizitatori până acum, siteul pune la dispoziţia vizitatorilor un tool cu ajutorul căruia aceştia îşi pot evalua starea de sănătate, pot beneficia de consultaţii de specialitate sau pot căuta un anumit medicament prin stocurile actualizate ale farmaciilor partenere.

 

După părerea mea, portalul are potenţialul de a se transforma într-un site de e-commerce sau chiar de piaţă online pentru produsele şi serviciile de asistenţă medicală. Dar asta e doar părerea mea, pentru că echipa din spatele său nu e dornică să vorbească despre planurile viitoare, cu excepţia dezvoltării unor noi instrumente, personalizate în funcţie de datele strânse de la utilizatorii de până acum.

 

Sănătate tuturor!

 

 

 

Analist independent şi colaborator permanent TechCrunch și Das Cloud, Natasha Starkell s-a specializat pe segmentul start-up-urilor din Estul Europei. Este născută în Rusia, dar locuiește în Germania, unde conduce GoalEurope, firma sa de consultanță. Pe Twitter o poți urmări la @natashastarkell.

Alte articole