Das Startup

Dacă e marţi, nu mai e Belgia, ci Europa de Est. Cel puţin atunci când este vorba despre startup-uri online. Atracţia săptămânii e după linkul şi asemănarea utilizatorilor săi şi vine tot din Rusia. 

 

Siberia rocks!

 

Siberia rupe tot! Bine, e o părere ce ar putea părea un pic subiectivă, şi ştiţi ce?, aşa şi este! M-am născut în Siberia şi chiar nu am destule cuvinte de laudă pentru Jane Smorodnikova, prietena mea din Novosibirsk şi fondatoare a LikeHack, un startup care a atras deja atenţia investitorilor şi e gata de pe acum să înceapă să cucerească întreaga lume.

 

Dar gata cu vorbăria, să vedem faptele concrete. LikeHack este un serviciu de livrare personalizată de ştiri, dar înainte de a-mi spune că există deja o grămadă de alte soluţii consacrate, aveţi puţină răbdare. Răspunsul vine în paragraful următor. LikeHack analizează profilul social-media al utilizatorilor care au aceleaşi interese ca şi tine, anexând apoi feed-ului tău şi linkurile shareuite de aceştia. Serviciul analizează și oferă conținutul recomandat în timp real, actualizându-l permanent în funcţie de modificările statusului tău, de likeurile pe care le dai sau de comentariile pe care le faci.

 

Conceptul LifeHack a atras o finanţare de 150.000 de dolari de la Altair Capital, un fond de investiţii controlat de Igor Ryabenkiy, un angel investor care a mai investit până acum în  LinguaLeo (un serviciu online de predare de limbi străine cu o bază de 1,3 milioane de utilizatori înregistraţi) şi Gfranq (un filtru foto online, à la Instagram).

 25 milioane de dolari – banii atraşi de portalul rusesc de booking OneTwoTrip în doar o lună

 

 

Cum între timp mi s-a cam făcut foame, mă gândesc să comand o pizza. Şi pentru că tot veni vorba, nu pot să nu spun două cuvinte şi despre Skubacz.pl, un startup polonez specializat în livrările de pizza, care colaborează cu peste 800 de pizzerii de pe întreg teritoriul Poloniei.

 

Un business pe vatră, în care Xevin Investments a investit recent o sumă rămasă confidenţială, dar despre care se spune în piaţă că ar fi fost una de şase cifre.  “Cu toate că există o concurenţă puternică pe acest segment, am fost impresionaţi atât de ceea ce echipa Skubacz.pl a reuşit să realizeze într-un timp scurt, cât şi de planurile de dezvoltare ale afacerii”, a fost comentariul laconic al celor de la Xevin Investments. Ce să mai spui? Băieţii ăştia chiar sunt înnebuniţi după pizza!

 

Între timp:

 

Ajuns la cea de-a patra ediţie, How to Web – 7-8 noiembrie, Bucureşti – a anunţat lista celor 32 de finalişti ai Startup Spotlight, program şi competiţie pentru pentru startups early-stage din CEE, cu maxim 100.000 de euro finanţare şi cel mult doi ani de la lansare, cu focus internaţional. Echipele – selectate din aplicanţi din 15 ţări –  vor trece printr-un program de patru zile cu workshopuri, pitching la How to Web, mentoring, întâlniri cu 12 acceleratoare, investitori şi premii cash de 20.000 USD.

 

Tomasz Dalach, cofondator al Gruper.pl, rivalul direct al Groupon de pe piaţa poloneză, a fondat un nou fond de investiţii de risc, Onlinepartners.pl, care ar urma să funcţioneze ca un mix între un fond de investiţii clasic şi un accelerator de startupuri. Fondul a făcut deja o primă investiţie în corton.pl, versiunea locală a 99designs, o platformă de design grafic crowd-sourced destinată businessurilor mici şi mijlocii.

 

Niklas Zennström şi Janus Friis, da, ei sunt, cei cu Kazaa şi Skype, au investit 16 milioane de dolari în portalul de rezervări de bilete de avion  OneTwoTrip.  Asta după ce, cu doar o lună în urmă, un pachet minoritar din acelaşi OneTwoTrip.  era cumpărat cu nouă milioane de dolari de fondul de investiţii Phenomen Ventures.  Cu titlu de fapt divers, fondatorul Peter Kutis a făcut parte din echipa care a lansat portalul concurent AnywayAnyday, cu venituri de aproape 200 de milioane de dolari în 2011.

 

Analist independent şi colaborator permanent TechCrunch și Das Cloud, Natasha Starkell s-a specializat pe segmentul start-up-urilor din Estul Europei. Este născută în Rusia, dar locuiește în Germania, unde conduce GoalEurope, firma sa de consultanță. Pe Twitter o poți urmări la @natashastarkell.

Alte articole