Das Startup

Dacă e marţi, nu mai e Belgia, ci Europa de Est. Cel puţin atunci când este vorba despre startup-uri online. Atracţia săptămânii vine din Rusia şi stă la masă cu lumea bună a restaurantelor high-end.

Le dinner is booked

 

Am dat de curând peste Bookingrid, un business care ar putea modifica meniul, să-i spunem tradiţional, al rezervărilor de mese în restaurante. Serviciul, care operează din Marea Britanie, dar poate fi etichetat cu mâna pe inimă un startup à la russe, permite restaurantelor partenere plasarea unui widget pe un site oarecare (cum ar fi ghidul Hardens, de exemplu), prin intermediul căruia clienţii pot nu doar să rezerve o masă, dar şi să plătească un avans pentru ea.

 

Serghei Dugaev, fondatorul şi CEO rus al companiei, a venit cu ideea pentru a rezolva atât problema rezervărilor neonorate, cât şi a accesului mai uşor în restaurantelor scumpe, cu regim de săptămâni bune de “casă închisă”. O rezervare neonorată afectează negativ veniturile unui restaurant. În mod curent, pentru a preîntâmpina o astfel de scădere, resturantele high-end din Marea Britanie iau datele cardului de credit al clientului şi îşi rezervă – ochi pe ochi se scoate – dreptul de a percepe un tarif în cazul în care acesta nu mai apare. Rstaurantelor din gama de mijloc, în schimb, nu le rămâne decât “să o muşte” mai de fiecare dată când o masă rămâne goală.

 

Sistemul Bookingrid e în faza de teste cu mai multe restaurante clasificate Michelin, concentrându-se într-o primă fază pe segmentul high-end

Dugaev vede în Bookingrid o soluţie care ar putea împăca atât capra, cât şi varza. A se citi clienţi şi restaurante. Cum spuneam, clienţii plătesc o taxă de rezervare, numai că, în cazul în care nu o mai pot onora, au varianta de a o scoate la vânzare pe o “piața secundară” şi a-şi recupera astfel banii. De cealaltă parte a mesei, restaurantele nu doar că pot rezolva astfel problema locurilor libele, dar îşi chiar pot creşte gradul de ocupare prin oferirea de reduceri în orele cu trafic mai puţin intens.

 

Sistemul e în faza de teste cu mai multe restaurante clasificate Michelin, concentrându-se într-o primă fază pe segmentul high-end. Din umilul meu punct de vedere, Bookingrid ar putea funcţiona foarte bine, aici, în Germania, unde chiar şi cei din upper-middle-class cară după ei cataloage cu vouchere de reduceri în speranţa că “cine ştie”, ar putea obţine reduceri în diferite locuri. În orașele mari, gen Londra, sistemul ar putea funcţiona însă foarte bine pentru restaurantele scumpe.

 

Totuşi, sunt curioasă să văd cât de repede s-ar putea schimba comportamentul clienţilor, în comparaţie cu, să spunem, călătorii care nu au ezitat nici un moment să adopte modelul dinamic de stabilire a prețurilor easyJet.

 

Între timp:

 

Portalul rusesc de video-divertisment IVI.ru a atras o finanţare de 40 de milioane de dolari de la o grup de investitori de primă mână, printre care ru-Net, Tiger Global, Prof mass-media și Ventures Frontier.

 

Capital Zoom a investit 30 de milioane de dolari în site-ul rusesc de eCommerce Vseinstrumenti.ru, specializat în vânzarea de unelte şi aparate.

 

Serviul de securitate online Securr.it, un startup maghiar, a primit 700.000 de euro de la Biggeorge’s-NV. Compania oferă o soluție concurentă MacAfee, Rapid7 și Qualis, și va scana site-urile pentru a le proteja de malware, taxându-le în regim freemium.

 

Platforma poloneză de learning online Brainly.com a primit o finanţare de 500.000 de euro de la Point Nine Capital.

 

Analist independent şi colaborator permanent TechCrunch și Das Cloud, Natasha Starkell s-a specializat pe segmentul start-up-urilor din Estul Europei. Este născută în Rusia, dar locuiește în Germania, unde conduce GoalEurope, firma sa de consultanță. Pe Twitter o poți urmări la @natashastarkell.

Alte articole