Das Startup

Dacă e marţi, nu mai e Belgia, ci Europa de Est. Cel puţin atunci când este vorba despre startup-uri online. Atracţia săptămânii vine din Polonia şi Rusia la un five o’clock tea.

Speak English!

 

Speak english or die“, ne ameninţau pe la mijlocul anilor ’80 veteranii crossover S.O.D. “Păstraţi-vă calmul şi învăţaţi engleza” e replica de acum a polonezilor din spatele platformei online Langloo, care au atras recent o finanţare de 130.000 de euro de la grupul media Polskapresse, în schimbul a 16% din acţiuni. Fondată în urmă cu doar doi ani, Langloo oferă în momentul de faţă peste 100 de cursuri online de învăţare a limbii engleze. Ştiţi şi voi: “I am”, “You are”, “This is a cat”, “The rain in Spain stays mainly in the plain” sau “Heidegger postulated that, the world “is”, and this fact is naturally the primordial phenomenon and the basis of all ontological inquiry”.

 

O investiţie relativ mică pentru un site, dar un pas mare pentru ecosistemul start up polonez. Dacă nu vă convinge argumentul că limba engleză e de pe acum un sinonim al mediului antreprenorial global, să ne uităm la potenţialul unei astfel de pieţe, mai exact la cea din Rusia, unde segmentul a ceea ce generic ar putea fi numit “English education” a trecut anul acesta de un miliard de dolari.

 

Şi dacă tot nu aţi spus încă “Yes” acestei idei, vă reamintesc că, la sfîrşitul lunii iunie, Runa Capital a investit 3 milioane de dolari în LinguaLeo, un serviciu online de predare de limbi străine cu o bază de 1,3 milioane de utilizatori înregistraţi. Lansat tot în 2010 şi disponibil şi în versiuni pentru iPhone şi Windows Phone, LinguaLeo îşi pregăteşte acum extinderea în Brazilia, Mexic, Spania şi Germania, precum şi o ofertă de cursuri de germană, italiană şi franceză.

 

Parte a holdingului german Verlagsgruppe Passau GmbH şi cu un portofoliu combinat de 5,8 milioane de utilizatori înregistraţi, Polskapress a preluat la mijlocul acestui an şi pachetul majoritar de acţiuni al Gruper.pl, liderul grupului polonez al competitorilor gigantului Groupon, cu o cotă de piaţă de 20-25% şi peste 2.000 de oferte lunare.

 

5,8 milioane – portofoliul total de utilizatori înregistraţi ai holdingului Verlagsgruppe Passau GmbH, cel mai nou acţionar Langloo

Că tot vorbim despre acţionari, alte 18 procente din Langloo sunt controlate de IQ Partners, un fond venture care a investit până acum în peste 50 de afaceri online, printre cele mai recente aflându-se GoWorld (servicii financiare), SocialPhoto (mobile image sharing). iFood (e-gastronomie) sau Moneyzoom (aplicaţii de personal finance management).

 

Savy?

 

Lumina vine încă o dată de la .ru-sărit, unde Almaz Capital a investit 1,2 milioane de dolari într-un pachet de 30% din Pruffi, o agenție de headhunting care utilizează rețelele sociale – Facebook, Odnoklassniki şi Vkontakte – şi un sistem de recomandări plătite pentru descoperirea şi recrutarea de personal pentru companiile din internetul rusesc.

 

Din primele declaraţii oficiale, banii obţinuţi în urma tranzacţiei – care duce valoarea companiei la patru milioane de dolari – vor fi folosiţi pentru extinderea în Europa şi SUA. Accesibilă şi prin intermediul unor aplicaţii pentru majoritatea platformelor mobile, Pruffi a fost instalată până acum de peste 300.000 de persoane şi are acum o medie săptămânală de 15.000 de recomandări. Concretizate toate într-o cifră lunară de afaceri între 1,5 şi 3 milioane de ruble.

 

Între timp:

 

Înlăturată de Apple din AppStore, Clueful, aplicaţia Bitdefender care le permite(a) utilizatorilor de iOS monitorizarea aplicaţiilor ce le încalcă initimitatea, revine sub forma unui serviciu web gratuit – Cluefulapp.

 

Pregătiţi-vă paharele, înscrieţi-vă pe Flaviar.com şi restul va (de)curge de la sine. Start up sloveno-britanic, Flaviar este un serviciu/club de degustări de băuturi spirtoase, iar în schimbul unei taxe lunare de 24,99 lire sterline membrii primesc acasă, la echivalentul unui preţ redus, mostre de whisky, rom, cognac, gin şi votcă.

 

Croaţii de la ShoutEm au lansat ShoutEm HTML 5, o platformă cu ajutorul căreia dezvoltatorii pot crea rapid şi uşor aplicaţii mobile cu funcţionalităţi similare celor special create pentru iOs sau Android.

 

Timpul chiar înseamnă bani. Toogl, un serviciu estoniam cloud-based de management al timpului, a ajuns la 300.000 de utilizatori înregistraţi, raportând o creştere a veniturilor de 300%.

 

Cobook a lansat o nouă versiune a Mac Contact Management – o aplicaţie despre care se spune că ar funcţiona mai bine decât surata sa nativă OSX (printre altele, nu dă bătăile de cap legate de conflicte) -, ce aduce o noutate aşteptată de mulţi utilizatori: sincronizarea cu Google Contacts.

 

Analist independent şi colaborator permanent TechCrunch și Das Cloud, Natasha Starkell s-a specializat pe segmentul start-up-urilor din Estul Europei. Este născută în Rusia, dar locuiește în Germania, unde conduce GoalEurope, firma sa de consultanță. Pe Twitter o poți urmări la @natashastarkell.

Alte articole