Das Startup

Dacă e marţi, nu mai e Belgia, ci Europa de Est. Cel puţin atunci când este vorba despre tehnostartup-uri. Atracţia săptămânii se vede mai bine prin ochii unui avatar.

Real Estate, noul univers al avatarurilor.

 

Tehnologia 3D şi-a trăit adolescenţa pe la începutul anilor ’50, aşa că finanţarea de 1,2 milioane de dolari primită de Real5D  de la fondul american de investiţii DoubleRock ar putea părea o scenă desprinsă dintr-un alt film. Numai că startup-ul fondat de ungurul Balazs Farago a dus la un nou nivel de interactivitate vizualizarea 3D, prin adaptarea acesteia la nevoile comerciale ale industriei imobiliare.

1,2 mil. dolari – a investit fondul american DoubleRock într-un proiect maghiar de vizualizare 3D

 

De regulă, explică Farago, proiectele imobiliare trebuie să fie vândute sau închiriate înainte de finalizarea construcţiei propriu-zise. Pentru o cât mai bună vizualizare a proiectului, arhitecţii sau agenţii de vânzări recurg la planuri tradiţionale, modele 3D, fotografii sau video-prezentări. Numai că toate astea nu mai sunt suficiente, mai spune fondatorul Real5D, care a lucrat până în 2007 în piaţa imobiliară maghiară.

 

Cu ajutorul tehnologiei Real5D, potenţialii clienţi nu doar că au o imagine de ansamblu al proiectului, pe care îl pot vizualiza în întregime, până la cele mai mici detalii, dar pot chiar să modifice pe loc planurile iniţiale. Algortimul e simplu. Cei de la Real5D realizează replica 3D, iar acesata poate fi vizitată de potenţialii clienţi prin intermediul unei aplicaţii pe care trebuie să o instaleze pe calculatoarele lor. Astfel, vizitatorii şi agenţii imobiliare se pot întâlni în mediul virtual, sub formă de avatare, pot vizita împreună proprietatea şi pot discuta în timp real prin voice chat.

 

Să mai spunem că tranzacţia s-a finalizat în mai puţin de 10 zile, ceea ce e neobişnuit chiar şi pentru Silicon Valley.

 

 

Replica moscovită a Silicon Valley, centrul de cercetare şi inovaţie Skolkovo, a anunţat o investiţie de 150.000 de dolari în RealSpeaker Lab, dezvoltatorul rus al unei soluţii de recunoaştere vocală. Prezenţi pe o piaţă cu un potenţial estimat la 7 miliarde de dolari pentru 2012, reprezentanţii companiei susţin că, prin metoda lor, acurateţea procesului creşte cu până la 40%, inclusiv prin analizarea video a buzelor vorbitorului. Noi, cei care constinuăm să ne înregistrăm pe reportofoane interviurile, să nu ne entuziasmăm prea tare. Ne va lua în continuare ore bune să le transcriem.

 

Între timp:

 

Slovacii de la Piano Media, dezvoltatorii unui sistem de playwall sindicalizat prezentat pe larg de Das Cloud în articolul Piano, ma non troppo, a intrat şi pe piaţa din Polonia. Sistemul – un abonament all-you-can-eat, prin care cititorii plătesc o singură dată și au acces la conținut premium de la mai multe publicații online – a fost adoptat de nu mai puţin de 7 companii media poloneze, care deţin împreună 27 de ziare regionale şi naţionale, dar şi de radioul public.

 

Founder Institute vrea să dezvolte un incubator de afaceri în Croaţia, una dintre puţinele ţări din Estul Europei în care nu există aşa ceva – în doar trei ani de activitate, a contribuit la lansarea a peste 500 de startup-uri din 26 de oraşe de pe 5 continente. Anunţul a fost primit cu entuziasm în reţelele sociale croate, dar vreau să reamintesc că Founder Institute funcţionează în momentul de faţă ca un program MBA, pe bază de plată.

 

Fondul polonez de investiţii Xevin Investments a lansat Modo.pl, replica est-europeană a ShoeDazzle.

 

Acceleratorul estonian de gaming GameFounders, primul de acest fel din Europa, a anunţat că a primit 122 de aplicaţii din 41 de ţări – asigură o finanţare de 15.000 de euro în schimbul a 9% din viitorul business. Estonienii au deja un parteneriat cu americanii de la GameDojos, dar şi cu peste 50 de investitori, printre care Balderton Capital, Games Capital, Digital Capital, Lifeline Ventures, Vision+ sau London Venture Partner.

 

Analist independent şi colaborator permanent TechCrunch și Das Cloud, Natasha Starkell s-a specializat pe segmentul start-up-urilor din Estul Europei. Este născută în Rusia, dar locuiește în Germania, unde conduce GoalEurope, firma sa de consultanță. Pe Twitter o poți urmări la @natashastarkell.

Alte articole