Digital FactBook 2012

Piața românească de comunicare digitală ar putea ajunge anul acesta la 65 de milioane de euro, în creştere cu 21% faţă de nivelul din 2011, iar cuvintele-cheie din spatele acestor cifre sunt video, mobile, social media şi e-commerce.

Foto: sewnupstuckdown.blogspot.com

 

Cumva am știut că anul acesta va fi mai facebook-ist decât 2011. Ba chiar am avut în ianuarie, zic unele guri lăudăroase, o adevărată revoluție Facebook la Universitate. Dacă e să ne întrebaţi pe noi, a fost mai degrabă o supapă online pentru frustrările din viața de zi cu zi, fără o contribuţie decisivă la mobilizarea mulțimilor din marile orașe ale țării.

 

Social media a avut un an bun nu doar din punct de vedere al utilizatorilor care folosesc aceste platforme, ci și din perspectiva marketerilor, care invsetesc tot mai mulți în zona digitală, cu precădere în aria sa socială. “Facebook a fost the top key word în gândurile, discursul și acțiunile fiecăruia dintre noi”, spune cea de-a doua ediţie a raportului Digital FactBook, lansată astăzi de agenția Hyperactive.

1,5 milioane euro – atâți bani au fost băgați în reclame pe Facebook anul trecut în România

 

Câteva dintre faptele şi cifrele cheie ale acestui raport:

 

4 milioane – numărul total al userilor Facebook din România, înregistraţi la finele lui 2011

Facebook rămâne principalul canal social media din .ro

12-13 mil. euro – fee-urile plătite agenţiilor de digital româneşti (includ serviciile de strategie, creaţie, design, producţie, social media şi analytics)

Social media şi mobile marketingul sunt principalele motoare ale creşterilor din 2011

7 milioane de euro – valoarea pieţei locale de mobile marketing în 2011

 

Şi o scurtă trecere în revistă a câtorva dintre previziunile Hyperactive pentru acest an:

 

La nivel internațional, se estimează anul acesta o creștere medie a cheltuielilor de publicitate pe Internet de circa 17%, în timp ce în Europa cifra coboară la aproximativ 10%. Pentru România, creșterea este peste media modială, 21%, însă totuși mai mică decât în anii precedenți

Bugetelele media alocate digitalului sunt estimate la 41,2 milioane euro în 2012. Pentru social media se așteaptă ca bugetele să crească anul acesta cu 50% față de 2011. Pentru mobile marketing se preconizează o creștere de 15%. Telecom-ul va rămâne categoria cu cele mai mari investiții

Printre trendurile acestui an semnalate de agenția Hyperactive se numără: gamification (un articol Das Cloud pe această temă puteți citi aici), televiziunea socială (despre care am scris și noi aici), micro-economia făcută prin crowdsourcing (vezi exemplul Kickstarter).

 

Întreg raportul Digital FactBook poate fi accesat aici (.pdf)

 

Toate bune și frumoase, doar că engagementul pe care îl doresc companiile de la social media nu se obține doar prin seducție autentică. Uneori îți iei fanii la kilogram. E şi mai ieftin. Ia ziceți, cât costă, de fapt 1.000 de likeri pe Facebook? Între 80 și 550 de lei, în funcție de prin ce Bangladesh îi culegi. Like?

Alte articole