Un Măr otrăvit pentru Google

World Wide Developper nu a adus lumii un nou iPhone. Avem retina display pe MacBook Pro, iOS 6 şi Mountain Lion, iar Siri ne vorbeşte şi de pe iPad. Ah!, și-o declaraţie mută de război cu Google!

Foto: pocket-lint.com

 

Spre dezamăgirea celor prezenţi la conferința anuală a dezvoltatorilor (WWDC) de la San Francisco, Tim Cook și echipa sa de la Apple nu au venit cu vreo surpriză majoră în linia de produse. Totuşi, câteva dintre softurile anunțate indică o strategie clară de distanțare a companiei din Cupertino de rivalii de la Google.

 

Un serviciu nou de mapare și navigare ce va înlocui Google Maps pe iPhone-uri și iPad-uri, un altul de local search integrat cu asistentul virtual de voce Siri, precum și diverse alte servicii dezvoltate în parteneriat cu Facebook sunt semnalul clar trimis de Apple către Google: nu dorim să lucrăm alături de voi.

 

Despre mult așteptatul și trâmbițatul Apple TV, noul maestru de ceremonii, Tim Cook, nu a suflat nici măcar o vorbă. Cum secretomania e sfântă în “Regulile achiziţiei” Apple, s-ar putea să avem primele anunţuri oficiale abia prin septembrie-octombrie, atunci când se aşteaptă și un nou iPhone, No. 5, dar despre care nu s-a pomenit nici măcar în treacăt la WWDC.

”În era post-Jobs, Apple o duce bine” – Brad McCarty, The Next Web

 

Tim Cook a prezentat, în schimb, o linie complet proaspătă de notebook-uri Apple, MacBook Air și MacBook Pro, în ciuda faptului că toată industria vorbește de moartea iminentă a laptop-urilor în fața tabletelor. Pe segmentul desktop, upgradeul nesemnificativ adus liniei Mac Pro le dă apă la moară celor care spun deja de ceva vreme că Apple s-ar pregăti să-i semneze certificatul de deces.

 

Noua generaţie MacBook Pro cântăreşte mai puțin de două kilograme şi vine echipată cu procesoare Ivy Bridge de 2.7 Ghz, 768 GB de memorie Flash și 16 GB memorie RAM. Notabil este însă ecranul cu retina desplay, cu care sunt deja echipate noile iPad-uri și iPhone 4(s). Asta se traduce printr-o rezoluție de 2880 x 1800 pixeli, iar experții din industrie estimează că aplicațiile web vor intra într-o nouă dimensiune graţie acestuia. În special soft-urile foto și video sunt constrânse să se adapteze noilor standarde impuse la Cupertino.

 

Pentru cei 66 de milioane de utilizatori Mac din întreaga lume, Tim Cook a anunțat o nouă versiune a sistemul de operare Mac OS X, botezat Mountain Lion, disponibil de luna viitoare în App Store, pentru doar 19.99 USD, sub formă de upgrade de la Snow Leopard/Lion. Pe lângă noi funcții de sharing integrate, Apple introduce Dictation pentru toate aplicațiile, ce permite dictarea de text calculatorului.

 

Sistemul de operare iOS 6, pentru mobile și tablete – compatibil de la Phone 3GS, iPod touch 4 și iPad 2 în sus – este o altă armă prin intermediul căruia Apple încearcă să atace supremația Android. Potrivit estimărilor, în acest an 60% din smartphone-uri vor fi dotate cu Android, față de doar 20% în cazul iOS.

 

Astfel, odată cu lansarea iOS 6, Apple a renunțat la Google Maps în favoarea propriului sistem de cartografiere, care oferă, printre altele, perspective 3D asupra orașelor. La fel, Apple privilegiază conexiunile cu Facebook și Twitter în detrimentul Google Plus, și pune accentul pe sistemul de recunoaștere vocală Siri, disponibil de acum și pe iPad-uri. Cu un rival rus încă în faza de dezvoltare, Speaktoit Assistant, şi un Samsung S-Voice capabil să recunoască doar propoziţii simple, Siri rămâne un atu redutabil în faţa Android.

 

De altfel, chiar și fără nici un anunț despre televizorul Apple, inovațiile hardware-software prezentate ieri plasează încă o dată compania condusă de Tim Cook în fața competiției, este de părere analistul Brian Marshall. Lucru întărit și de Brad McCarty de la The Next Web: “În era post-Jobs, Apple o duce bine”.

Alte articole