Tehnologia, mereu sexy

A scris 5 ani la Mashable, dar niciunul dintre cei 20 de milioane de vizitatori unici pe lună nu i-au văzut semnătura pe vreun articol. Care este povestea lui Frederick Townes şi cum vede tehnologia fostul CTO al Mashable, într-un interviu-exclusivitate Das Cloud.

 

 

Frederick Townes e cunoscut mai mult pentru că face audit de site-uri web decât pentru munca sa de la Mashable. A venit la București să prezinte slide-uri cu mult know how, direct din iPhone, celor care doresc să stăpânească mai cu talent tainele WordPress.

 

După ce-a servit o lecție despre cum transformi un website într-o uzină aducătoare de bani precum Mashable, Townes a vorbit pentru Das Cloud despre succesul celebrului blog, precum și despre cele mai arzătoare subiecte tehnologice.

 

Cu ce te ocupi mai exact în cadrul Mashable și cum ai ajuns în această echipă?

 

S-a întâmplat acum peste cinci ani. Eu și cu alți colegi din industrie încercam să găsim noi clienți, ne-am îndreptat atenția înspre blogurile importante încercând să le vindem servicii de social media. Pete (n.r. Cashmore) e unul dintre tipii cu care am vorbit și mi-a povestit despre dificultățile tehnice pe care le întâmpină cu Mashable. Așa că i-am spus: uite, e clar că nu putem face partea asta de performanță, adică partea de marketing, dacă nu punem la punct partea de servicii tehnice. În timp am ajuns să ne cunoaștem unul pe altul și la un moment dat mi-a propus funcția de CTO (Chief Technology Officer). Am început să lucrez pentru el, am crescut practic în acea lume, așa că propunerea sa a venit firesc. În 5 ani, Mashable s-a transformat dintr-un blog într-unul dintre cele mai mari site-uri independente de știri, cu zeci de milioane de pagini accesate. După această perioadă, am dorit să fac și alte lucruri, să explorez alte zone, așa că am rămas cu rolul de consultant la Mashable. Povestea cu Mashable este fantastică, pentru că Pete, care vine din Scoția, a ales să lucreze în WordPress, unde eu am o experiență vastă. Cele două lucruri s-au combinat foarte bine.

 

Cum îți explici succesul Mashable? Cât ține de conținut, cât ține de tehnologie?

 

Cred că e întotdeauna vorba de amândouă dar modul corect de a privi lucrurile e că cea mai bună tehnologie e cea pe care nu o simți acolo. Când tehnologia te face să îți pui întrebări, când îți dă bătăi de cap, devine o problemă. Scalarea website-urilor e la fel: dacă monitorizezi și în continuu ai probleme, înseamnă că tehnologia nu este bună. Un alt lucru care contează atunci când îți dorești să crești este, evident, conținutul. Echipa editorială de la Mashable a fost și este fenomenală. Sunt atâtea modalități prin care poți produce conținut, mai sunt și vocile din cadrul Mashable care sunt plăcute de către public. Tehnologia doar înconjoară aceste voci, adăugând valoare. Dar content-ul e piesa cea mai importantă până la urmă.\

 

Mashable s-a transformat dintr-un site dedicat exclusiv tehnologiei, într-o platformă pentru un public mai general. A devenit în zilele noastre tehnologia un lucru sexy?

 

Tehnologia va fi mereu un lucru sexy. Ceea ce se schimbă este grupul tot mai mare de oameni care reprezintă categoria de early adopters. Din cauza numărului sporit al acestora, tehnologia este mai ușor pricepută, nu mai este nevoie de atâta gândire și discuții despre ea, cum se întâmpla până acum. Eram obișnuiți cu un grup restrâns de oameni care încercau doar ei totul, vorbeau doar ei și doar ei creau buzz-ul. Acum acest grup este mai mare. Tehnologia a devenit o conversație atât de comună.

 

Este astăzi posibilă o neutralitate a internetului? Poți să închizi internetul pur și simplu?

 

Adevărul este că poți închide internetul chiar în acest moment. Să te comporți ca și cum asta nu este posibil este un lucru imatur. Adevărata problemă asupra căreia trebuie să ne concentrăm este însă că avem piețe libere. Eu sunt un om de știință, un inginer, fac experimente și îmi plac deciziile luate pe bază de date. Iar datele spun că dacă un grup mare de oameni încearcă să își rezolve problemele, vor creea produse și servicii, iar atunci vorbim de o piață liberă. Această piață nu ar trebui reglementată decât pentru a face lucruri care să prevină frauda. În mod normal, nu trebuie să faci nimic într-o piață liberă, se va reglementa singură. Dacă guvernele și organizațiile mondiale se concentrează să asigure libertatea informației și competiția de pe piață, nu monopolul, totul va fi în regulă. Internetul este un serviciu, o uneltă, la fel ca electricitatea și apa. Și trebuie să funcționeze. Oamenii ar trebuie să fie liberi să îl folosească sau nu. Trebuie oprit doar atunci când nu se plătește pentru el.

 

Avem de puțină vreme Google glasses. Unde vezi viitorul tehnologiei personale în următorii 10 ani?

 

Nu m-am gândit mult la asta, e o întrebare bună. Ceea ce face Google și alte companii este minunat. La urma urmei, cea mai mare problemă legată de aceste lucruri este uzabilitatea. Trebuie să aibă un user experience care să funcționeze pentru toată lumea, iar pentru asta e nevoie de multă muncă. Din ce am văzut la Google glasses, i-aș folosi. Tehnologia trebuie să fie ușor de integrat, fluidă. Trebuie, în același timp, să înțelegi care-i sunt și limitele. De câte ori integrezi o nouă tehnologie, există mari compromisuri pe care trebuie să le faci. Îți trebuie un display vizual, îți trebuie căști în urechi. E nevoie de 10 ani ca acești producători să își dea seama cât e de dispus publicul să tolereze aceste produse, pentru că publicul vrea valoarea, informația, nu vrea să se uite la telefoane, vrea să fie în această lume și să aibă acces la această extra informație.

 

De unde vezi venind următorul fenomen social? Ce urmează după Facebook?

 

Nu știu dacă va exista un alt fenomen per se. Deoarece asistăm la multe variații ale aceluiași lucru. A fost YouTube, apoi au venit site-urile de foto sharing și au devenit tot mai mari și mai populare. Site-urile comunitare sunt în jurul nostru de multă vreme, devin doar tot mai mari. Ceea ce se va schimba este modul în care oamenii interacționează cu siteurile. Modul de vizualizare și user interfaces sunt lucrurile care s-au schimbat cel mai dramatic.

 

Care este următorul mare trend? Mobile? Hyper-location? End of privacy?

 

Cred că personalizarea. Oamenii în continuare își doresc intimitate, vor existat tot timpul restricții și control. Nu poți face ceva care este complet public, până și Twitter are Direct Messages, iar asta se numește intimitate. Intimitatea va fi mereu o constantă, un motiv de îngrijorare pentru oameni.

 

Personalizarea este un alt lucru. Faci browsing pe web, iar web-ul începe să se conformeze intereselor tale. Oamenii au nevoie de unelte care să le răspundă la întrebări. Knowledge graph-ul este un alt lucru important. Răspunsul este aici, nu în mai multe locuri.

 

15 Optimization Secrets of Top Media Companies

Prezentarea susținută la WordCamp București de Frederick Townes.
Alte articole