Das Claudoskop: IPO-ul Facebook. RoNewMedia, ziua 2

Das Claudoskop este un rezumat zilnic al celor mai proaspete știri din tech, business și design.

Foto: facebook.com/WorldPressPhotoRomania

Înainte de orice: Facebook a obţinut 16 miliarde de dolari în cadrul ofertei publice inițiale de ieri. Este cea mai mare ofertă publică a unei companii tehnologice. Fiecare dintre cele 421 de milioane de acțiuni au fost cotate la 38 de dolari.

 

Să ne întoarcem la RoNewMedia. Ieri a fost ce-a de-a doua zi de conferințe. Iar key word-urile discuțiilor de ieri au fost cam astea:

 

Business-to-business (B2B) social media. Jaime Punishill, Global Head Wealth Online la Thomson Reuters, crede cu tărie că business-urile pot comunica și între ele prin social media, nu doar cu publicul. Face însă o distincție între tipul de media ce trebuie folosit când discuți ca de la companie la companie. Deci, mai moale cu Twitter, Facebook și mai mult accent pe Slideshare, bloguri, canale de YouTube.

 

Marea transparență socială vs opacitatea absolută. Tot de la Jaime Punishill. Ați ghicit, pe prima o facem de multe ori fiecare dintre noi (când postăm toate neroziile pe care le facem în bucătărie sau la duș, vezi cazul Robert Scoble, unul dintre cei mai dezinhibați și influenți bloggeri din Silicon Valley). Pe cea din urmă o practică adesea companiile care îmbrățișează în turmă social media. Punishill dă exemplu Citi Bank, unde s-a nimerit să lucreze în plin avânt al crizei economice. Iar comunicarea era de cazemată: “Mi-au spus că trebuie să fim pe Twitter în 2 săptămâni. Toți avocații companiei l-au sunat pe șef să spună că duc compania pe râpă. Au cerut să vadă fiecare tweet înainte de a fi publicat. Am pregătit peste 70 de tweet-uri, ceea ce era o tâmpenie, dar doar așa puteam să îi fac să se simtă comfortabili pe acești avocați”.

 

Gamification. Se întâmplă atunci când toată lumea se dă pe Facebook să se joace, când Zynga se listează la bursă, când Marriott face recrutări cu un joc pe Facebook, My Marriott Hotel, când nu mai vorbim de gaming, ci de un lifestyle, când treaba asta nu ai e ceva geeky, ci ceva complet normal. O spune Galvea Kelly, Social Media Consultant la Mercury 360 în cea mai interesantă prezentare a zilei de ieri: “Gamification – Next Generation Marketing”. E pentru prima dată în istorie, spune ea, când învățăm de la copii, nu invers.

 

Brand Tags. Și-un site interesant, circulat din link în link la RoNewMedia: BrandTags, un fel de barometru user-generated al atitudinii față diverse branduri de pe glob. Nimic românesc pe-acolo, dar e interesant de văzut cu ce asociază utilizatorii din toată lumea logo-ul Apple, Coca-Cola sau McDonald’s.

 

Și notă de final: Ieri s-a deschis tot la Biblioteca Națională expoziția World Press Photo (link aici la pagina de Facebook). Aveți timp până pe 10 iunie să o vizitați. Poze ca cea de mai sus trebuie văzute neapărat!

Alte articole
  • gamificare.wordpress.com – blog dedicat conceptului de gamification