Wörthersee von Audi

Producătorii de automobile cochetează de ani buni cu industria velo, dar hype-ul vine acum din zona electricelor. Challenger-ul segmentului e-bikes, bavarezii de la Audi.

Foto: audi-bike.com

 

Urâți-le sau adorați-le! Bicicletele electrice reprezintă o nișă în creștere pe o piaţă europeană de 1,5 miliarde de euro, cu precădere în țările vestice – unde banii pentru o a doua mașină se îndreaptă tot mai mult înspre o primă bicicletă electrică. O chestiune de putere de cumpărare, de populație îmbătrânită și de infrastructuri care favorizează mersul pe două roți, după cum am mai scris recent într-un articol Das Cloud.

Bicicletele electrice reprezintă o nișă în creștere pe o piaţă europeană de 1,5 miliarde de euro

 

Intraţi abia în 2011 pe segmentul velo, bavarezii de la Audi tocmai au anunțat că vor lansa la mijlocul acestei luni – cum altfel decât în cadrul unui salon auto? – o bicicletă electrică “pentru sport și trick-uri”. Modelul, botezat Wörthersee, are o baterie litiu-ion, cadru din fibră de carbon ranforsată cu plastic (CFRP – o chestie pe care o vedeți în mod normal pe la avioane și prin Formula 1) care cântărește doar 1,6 kg, roți de 26 de inch (pentru o mai bună manevrabilitate), dotate, la rândul lor, cu niște spițe plate la fel de aero-spațiale. Cu o greutate totală de 21 de kilograme, e-bike-ul Audi e mai greu de mai bine de două ori decât un model clasic de bicicletă XC (cross-country).

Bicicleta electrică Smart

 

Motorul electric, fixat în partea de jos a cadrului, generează o energie de 2,3kW, un record după cum se laudă producătorul german. Riderii care își vor testa skill-urile off-road pe o astfel de bicicletă pot alege între mai multe tipuri de rulare: “pure” (acționat doar de pedale), “egrip” (doar motor electric), “pedelec” (asistat de un motor electric). În acest din urmă mod, în care roata din spate este acționată atât de pedale, cât și de motorul electric, se poate atinge o viteză maximă de 80 de km/h. Asta se traduce însă printr-o bătaie de cap, cel puțin în Europa: are musai nevoie de înmatriculare (ca orice bicicletă electrică ce depășește 25 de km/h).

 

Tehnologia integrată în bicicletă merge, evident, și spre conectivitate web: Wörthersee este echipată cu un computer touch screen și o cameră video fixată pe casca de protecție ce pot comunica cu un smartphone pentru a încărca conținut de tot soiul pe internet (de la filmulețe, la contabilizat tot felul de punctaje pentru trick-uri).

 

Urmăriți la lucru electrica de la Wörthersee:

 

 

Până la anunţarea unui preţ de raft pentru Wörthersee, să notăm că și Smart a lansat anul trecut o bicicletă electrică, mai puțin agresivă ca look, destinată, la fel ca și cunoscutul automobil, aglomerărilor urbane. Un video cu bicicleta Smart în acțiune poate fi văzut aici.

 

 

O galerie foto cu ultimele trenduri în materie de e-bikes poate fi accesată mai jos.

 

Alte articole