ro_meo şi juli3ta

Dragostea doare, iar în versiune VIP sau Premium mai şi costă. Se întâmplă şi în onlineul românesc.

Love online is like a box of chocolate. Foto: from a 2 b/Flickr

Sentimente.ro a decis să introducă şi conturi cu plată – VIP, 20 de euro/6 luni pentru şase luni, Premium Plus – 10 euro/6 luni, şi Premium – 7 euro/şase luni. Pentru cei familiarizaţi cu fenomenul dating-ului online, nu mai e neapărat o ştire. Dar mecanismul şi raţionamentul de business din spatele său merită o scurtă analiză.

 

Istoria datingului online a început în anii ’90, cu nume precum eHarmony sau Match.com, cel din urmă recunoscut acum drept cel mai mare site de profil, cu 9,4 milioane de vizitatori unici. Numai anul trecut, piața de online dating a generat 2,1 miliarde de dolari, iar MarketResearch.com preconizează o creștere de 7,5% până la sfârşitul anului în curs.

 

.ro a început să aibă sentimente încă din 2001, iar administratorii site-ului se gândeau încă de pe atunci la actualul model de business, mărturiseşte cofondatorul Flori Dragomir într-o discuţie cu Das Cloud. Cum timpul înseamnă şi bani, a fost nevoie de o lungă perioadă pentru a ajunge la o masă critică de utilizatori care să susțină un model de business bazat și pe abonamente, nu doar pe tradiţionala publicitate. Trecerea spre noul model s-a făcut în octombrie 2011, iar confirmarea deciziei a venit odată cu rezultatele unui focus group care a arătat că românii încep să fie dispuși să plătească astfel de servicii. Pus în contextul larg al pieţei – succesul Groupon şi, implicit, creşterea plăţilor online, dar şi  recenta fuziune a neogen cu zumzi.ro, ce a adus cu sine şi o reorientare a principalului concurent noi2.ro -, momentul pare să-şi fi găsit perechea potrivită.

 

Despre impactul real asupra veniturilor, oficialii companiei  preferă să nu intre în detalii. Se ştie, în schimb, că sentimente.ro are peste o jumătate de milion de vizitatori pe lună, care generează 25 de milioane de afișări, conform trafic.ro.

Principalul inamic al site-urilor româneşti de dating pare să fie percepţia greșită a publicului în privința online datingului

 

Dar există şi un revers al medaliei serviciilor cu plată. Iar principalul inamic al site-urilor de dating pare să fie percepţia greșită a publicului din România în privința online datingului. E şi unul dintre motivele pentru care Flori Dragomir şi echipa ei de peste 10 oameni sunt atenți la fiecare detaliu care este publicat pe site: de la poze, la descrieri, pentru a se asigura că nu se alunecă în deluzoriu sau pornografie.

 

În orice caz, un alt studiu realizat de mai multe universității americane arată că, deși beneficiile online dating-ului sunt clare pentru cei care își caută o relație, în special pentru cei care nu au timp, există și unele părți negative. Dacă posibilitatea de a vedea mai multe profiluri oferă unele avantaje, de multe ori discuțiile pe Internet pot duce la așteptări nerealiste în privința partenerului, culminând cu dezamăgire când întâlnirea are loc într-un final offline.

…………….

Profil sentimente.ro

Utilizatori între 25 și 35 de ani

Studii superioare

60% bărbați

25% sunt din afara țării

10.000 de utilizatorii ai aplicației pentru iPhone

899.185 membri

792.273 fotografii

60.722.286 mesaje

Alte articole
  • Triciclistu

    Aveti o preferinta anume pentru Apple ?! (apropos de poza). In rest, foarte interesant !