Deloittendinţele 2012

Printing 3D, social gaming, tablete omniprezente sau mobilitate extremă – sunt doar câteva dintre tendințele tehno-media-telecom ale acestui an, inventariate de analiştii Deloitte într-un infografic generos.

 

Das Cloud vă prezenta la începutul anului cinci tendințe  pentru cinci domenii de interes ale lui 2012: industria auto, educație, medicină, tv și e-guvernare. Raportul TMT Predictions 2012 (cu un TMT acronim pentru Tehnologie, Media, Telecomunicații) al companiei de consultanţă Delloite completează peisajul trendurilor la care vom fi martori în următoarele cel puțin 12 luni.

Tehnologia de consum e deja pe val, iar tendinţa de creştere se va menţine şi în acest an

Tehnologia de consum e deja pe val, iar tendinţa de creştere se va menţine şi în acest an. Deloitte anticipează un număr record de smartphone-uri și tablete vândute în 2012. Televizoarele nu vor avea o explozie la fel de robustă a vânzărilor, dar țările emergente vor continua să susţină cererea pe acest segment. Tabletele vor avea priză în special în rândul consumatorilor care au deja un astfel de device: 5% dintre gospodării vor fi dublu-tabletate anul acesta, generând producătorilor venituri de aproximativ două miliarde de dolari. 2012 va fi de bun augur și pentru industria printingului 3D (două articole Das Cloud pe această temă aici și aici), o piaţă cu vânzări estimate la 200 milioane de dolari.

 

La nivel de conținut media, televizorul pare a fi mare învins al acestui an. Publicitatea tv targetată (vezi aici un articol Das Cloud pe această temă) va reprezenta mai puțin de 10% din totalul veniturilor din publicitate pe care le încasează televiziunile. Conținutul televizual va fi urmărit, în continuare, în regim live sau “aproape live”, mai arată raportul Deloitte. Ceea ce înseamnă că programul impus de televiziuni va ghida obiceiul de consum al utilizatorilor, puțini dintre aceștia aventurându-se să își croiască grila tv în funcție de preferințele personale. În zona de cupoane online (Das Cloud a tratat subiectul aici și aici) isteria se va mai potoli: numărul celor care se abonează la newslettere pentru a primi astfel de oferte e în declin, la fel și cel al siteurilor care le intermediază.

 

Definiția smartphone-urilor e pe cale să se schimbe în acest an, cred specialiștii Deloitte. “Mulți consumatori, în special cei care nu sunt early adopters, vor considera inteligent un telefon în cazul în care are touch screen sau taste pentru fiecare literă, și nu în funcție de sistemul de operare pe care îl folosește”. Până la sfârșitul lui 2012, peste 500 de milioane de smartphone-uri la 100 de dolari vor fi date în folosință la nivel mondial. Aplicațiile mobile vor cunoaște efectul Long Tail: numărul acestora va depăși două milioane, dar proporția celor cumpărate\descărcate în masă este în declin. De altfel, în clipa de față doar 20% din aplicațiile mobile sunt descărcate de mai mult de 1.000 de ori.

 

 

 

Alte articole